Bezpieczna i skuteczna utylizacja danych bez tajemnic (infografika)

Bezpieczeństwo informacji to wśród polskich przedsiębiorców i urzędników wciąż temat budzący grozę. Pomimo, że jedna z podstawowych norm bezpieczeństwa DIN66399 obowiązuję już od 2012 roku, to w tym zakresie nadal pozostaje wiele niewiadomych. Należy pamiętać, że ponad 90 proc. leaków zawiera dane osobowe i poufne informacje firmowe1. Ewentualny wyciek danych stanowi ogromne zagrożenie dla każdej organizacji. Jak prawidłowo utylizować dokumenty zawierające poufne dane? Jak je archiwizować? Kto powinien mieć do nich dostęp?

 – Na pytanie na czym polega mityczna polityka bezpieczeństwa informacji odpowiedź brzmi: na zastosowaniu się do normy DIN66399 – mówi Marcin Sobaniec, ekspert HSM Polska. – Wiedza na temat prawidłowej utylizacji i archiwizacji papierowych i cyfrowych nośników danych powinna być w polskich firmach systematycznie wdrażana. Gruntowne i cykliczne szkolenia na temat negatywnych skutków wycieków informacji i zagrożeń jakie wiążą się z niewłaściwą utylizacją dokumentacji to podstawa. Nie bez znaczenia jest oczywiście nowoczesny sprzęt, który jest zgodny z obowiązującymi normami bezpieczeństwa. DIN 66399 pozwoli go wybrać i dopasować właściwą niszczarkę do potrzeb naszego biura. Nadrzędna zasadą jest to, aby nośniki zawierające poufne dane w miarę możliwości nie wydostawały się poza organizację, w której się znajdują. Proces utylizacji i archiwizacji także powinien być przeprowadzany wewnątrz danej firmy czy urzędu – komentuje.

Oto 7 rzeczy, których nie wiesz o normie DIN66399 w postaci przyjaznej infografiki

 

::

Fot. Fotolia/ duncanandison

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF