Blogi od A do Z

GoldenSubmarine oraz szeriszeri opracowali wspólnie infografikę przybliżającą zasady współpracy marketingowej z blogerami.

Materiał zawiera dane pokazujące potencjał komunikacyjny blogów, a także dane liczbowe przedstawiające konkretne kampanie. Social influencerzy (blogerzy, vlogerzy, youtuberzy oraz wszyscy inni twórcy intenetowi) to grupa użytkowników, która już dość dawno zwróciła uwagę marketerów.

– Uwzględnianie z nimi długotrwałych relacji to stały element działań komunikacyjnych dla większości marek – komentuje Maciej Wernicki, szef działu PR produktowego w GoldenSubmarine.
Nie ma się jednak czemu dziwić. Według wielu badań ta grupa może mieć ogromny wpływ na opinie tysięcy internautów, a co za tym idzie – także na preferencje zakupowe. Blogi czyta regularnie prawie 70 proc. internautów, a co czwarty uznaje je za wartościowe źródła wiedzy.

Stworzona przez GoldenSubmarine oraz szeriszeri infografika uwzględnia konkretną grupę – blogerów. Warto jednak pamiętać, że ostatnie miesiące to ogromny wzrost popularności innych twórców internetowych – vlogerów oraz youtuberów. Potwierdzeniem tego jest sukces organizacyjny Orange Video Fest by LifeTube.

– Dobrze zaplanowane oraz przeprowadzone kampanie z udziałem blogerów mogą przynieść wymierne korzyści – właśnie na konkretne dane liczbowe chcieliśmy położyć nacisk – dodał Maciej Wernicki.

– Kończący się rok był rokiem blogosfery, influencerów i twórców video w sieci. Świadczą o tym kampanie jakie były realizowane przez największe marki i wzrosty zasięgów najpopularniejszych autorów, którzy mogą śmiało konkurować z tytułami prasowymi, dzięki czemu stali się niezbędnym elementem mediaplanu. Przyszły rok będzie jeszcze lepszy pod względem wydatków reklamowych w tym segmencie. – komentuje Mateusz Krogulec, dyrektor zarządzający szeriszeri.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF