Czy długość filmu na YouTubie ma znaczenie? [INFOGRAFIKA]

Firmy YT360 oraz IQS postanowiły sprawdzić jak polscy widzowie filmów na YouTubie odbierają i oglądają dłuższe produkcje. W tym celu zostało przeprowadzone badanie, które ma odpowiedzieć na pytanie: czy długość filmu na YouTubie ma znaczenie? Jego wyniki pokazane zostały w formie infografiki.

Badacze postawili ankietowanym kilka pytań. Pierwsze z nich brzmiało – „Czy zdarza Ci się przerywać oglądanie filmów na You Tube z powodu zbyt długiego materiału filmowego?”. Twierdząco na to pytanie odpowiedziało 57 proc. ogółu badanych. W podziale na płci sprawy wyglądają podobnie – 56 proc. kobiet i 59 proc. mężczyzn przerywa oglądanie zbyt długich, w ich odczuciu, materiałów. Jedynie 27 proc. kobiet i 24 proc. mężczyzn ogląda dłuższe materiały w całości.

Wbrew obiegowym opiniom, to młodzi mają więcej cierpliwości w kontaktach z treściami wideo. Aż 61 proc. ankietowych w wieku od 25 do 34 lat przerywa oglądanie dłuższych filmów, a w grupie 15-18 lat ten odsetek wynosi 50 proc.

Drugie pytanie zadane badanym brzmiało następująco: „Czy ma dla Ciebie znaczenie długość filmów na YouTube?”. Okazuje się, że dla 32 proc. ankietowanych długość filmu nie ma znaczenia (to największa grupa odpowiedzi), a 18 proc. zdecydowanie woli krótsze materiały filmowe. Zaledwie 3 proc. osób zadeklarowało, że chętnie sięga po dłuższe formy.

Więcej pytań i odpowiedzi zawiera poniższa grafika.

Zatem, wnioskiem płynącym z tego badania jest stwierdzenie, że polscy widzowie YouTube’a zdecydowanie wolą krótsze formy od dłuższych.

IQS przeprowadził badanie przy wykorzystaniu internetowej ankiety i techniki RTS. Zaproszenia do udziału zostały wyświetlone użytkownikom witryn internetowych o łącznym miesięcznym zasięgu ponad 95 proc. polskich internautów. Próba natomiast została dobrana w sposób losowo – kwotowy. Analiza została przeprowadzona na grupie 800 Polaków w wieku 15 – 50 lat.

::

fot. Fotolia/SWaP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF