...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Deklaracja Poznańska zaprezentowana na konferencji w Rio de Janeiro

Deklaracja Poznańska "Fair Trade Beyond 2015", podpisana po raz pierwszy w listopadzie 2012 roku w stolicy Wielkopolski, została zaprezentowana podczas Światowego Tygodnia Sprawiedliwego Handlu, który od niedzieli trwa w brazylijskim Rio de Janeiro.

Deklaracja jest apelem do światowych liderów, by w planach ONZ na rzecz rozwoju po 2015 roku, które mają zastąpić Milenijne Cele Rozwoju, uwzględnili wspieranie i promowanie Sprawiedliwego Handlu.

– Wzywamy światowych liderów, by przyłączyli się do tych, którzy myślą globalnie, a działają lokalnie – powiedział podczas brazylijskiej konferencji Sergi Corbalan, dyrektor wykonawczy Biura Rzecznictwa Sprawiedliwego Handlu w Brukseli.

Jak poinformował PAP, w środę uczestniczący w konferencji delegat Polskiego Stowarzyszenia Sprawiedliwego Handlu Tadeusz Makulski, dokument, który od czasu zaprezentowania w Poznaniu podpisali przedstawiciele 27 krajów, gospodarz brazylijskiej konferencji przekaże uczestnikom Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych 23 września 2013 roku.

Kampania „Fair Trade Beyond 2015” została zainaugurowana podczas VI Międzynarodowej konferencji Fair Trade Towns w Poznaniu. 10 listopada 2012 roku prezydent Poznania Ryszard Grobelny podpisał jako pierwszy Deklarację Poznańską „Fair Trade Beyond 2015”.

Poznań jest jedynym polskim miastem, które ma tytuł miasta przyjaznego dla sprawiedliwego handlu. W 2013 roku mają zostać opracowane nowe cele ONZ, które mają doprowadzić do zrównoważonego rozwoju świata po roku 2015. Milenijne Cele Rozwoju (Millennium Development Goals) to osiem celów, które 189 krajów członkowskich ONZ zobowiązało się osiągnąć do 2015 r. Do tego czasu ma się m.in. zmniejszyć liczba ludzi najuboższych, wszystkie dzieci mają mieć zapewnioną edukację na poziomie podstawowym, ma się zwiększyć dostęp do czystej wody pitnej i zmniejszyć wskaźnik umieralności dzieci i kobiet.

:: ::

Więcej o Poznaniu w kontekście tytułu miasta przyjaznego dla sprawiedliwego handlu można przeczytać w majowym wydaniu miesięcznika „Brief”. Zachęcamy do lektury!

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF