Dropbox dla biznesu

Dropbox przekroczył liczbę 200 mln użytkowników. Przy okazji zaprezentował nowe rozwiązania skierowane do biznesu.

Imponuje dynamiczny wzrost liczby użytkowników usługi – od listopada 2012 uległa ona podwojeniu. Klienci biznesowi stanowią 2 proc. wszyskich klientów, jednak to na nich skupiają się twórcy Dropboxa.

Dropbox For Business zostanie uruchomiony na początku przyszłego roku. Pozwoli użytkownikom lepiej kontrolować swoje konta – zarówno prywatne jak i służbowe – dzięki specjalnym zakładkom, które będą służyły do przełączania się pomiędzy kontami. Będzie można również połączyć ze sobą istniejące już konta.

Wersja mobilna usługi zostanie uaktualniona i będzię przypominać wersję przeznaczoną na desktopy.

Administratorzy kont będą mieli dostęp do informacji kto, z kim i kiedy podzielił się umieszonymi na koncie plikami. W łatwy sposób będą mogli również zmieniać dostępność poszczególnych plików w przypadku opuszczenia firmy przez pracownika lub zmiany jego przydziału. Dzięki temu zmniejszy się szansa wycieku ważnych informacji.

Prostota rozwiązań oferowanych przez Dropbox jest silnym argumentem w walce o rynek usług w chmurze, który staje się coraz bardziej konkurencyjny. Z ciekawością będziemy obserwować jak firma z San Francisco poradzi sobie w starciu z Microsoftem, Google Drive, Box.com czy nową usługą Amazona.

Źródło: techcrunch.com

::

Przeczytaj również:

Dropbox celuje w miliard użytkowników

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF