...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Facebook Home z milionem ściągnięć

Nowa aplikacja na Androida, równo po miesiącu od pojawienia się na Google Play, przekroczyła milion ściągnięć. Niestety jest to wynik poniżej oczekiwań, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że z Facebooka za pomocą urządzeń mobilnych korzysta ponad 750 milionów użytkowników. Pierwsze 500 tysięcy ściągnięć aplikacja zanotowała w 10 dni od premiery.

Niska liczba pobrań – w porównaniu z liczbą użytkowników mobilnych – wynika również z faktu, że Facebook Home nie jest dostępny dla wszystkich smartfonów. Użytkownicy mogą z niego korzystać w chwili obecnej tylko na kilkunastu najbardziej zaawansowanych modelach smartfonów, takich jak: HTC One i One X, Samsung Galaxy S III, Galaxy S 4 oraz Note II.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że Facebook Home ma bardzo niską ocenę w Google Play – tylko 2 gwiazdki z pięciu możliwych.

Dlaczego ocena aplikacji jest taka niska?

– Aplikacja Facebook Home to według mnie potknięcie ze strony Marka Zuckerberga – mówi Jakub Prószyński, prowadzący blog Pijaru Koksu. Zbyt inwazyjna w korzystaniu z telefonu, nieintuicyjna, a na dodatek z ograniczeniami, jeśli chodzi o urządzenie, na które można ją wgrać. Dla mnie to antyteza personalizacji telefonu, bo nawet na pulpicie widzimy obce treści. Niech Facebook staje się bardziej mobilny, ale z lepiej przemyślanymi konceptami.

– Idea sama w sobie bardzo dobra lecz Facebook obecny w każdym miejscu telefonu to zdecydowanie za dużo – dodaje Artur Smolicki, senior online marketing specialist w newCreative. Zdjęcia znajomych jako tapeta to nie zawsze to, co pragnę zobaczyć po przebudzeniu. Jedyne pozytywne rozwiązanie to Chat Heads, które jest jednak dostępne także w standardowej aplikacji, co sprawia że Facebook Home wydaje się być naprawdę zbędny.

Według Artura Jabłońskiego, creative & PR managera w MSU Publishing, Facebook Home jest ładny, ale na tym jego zalety się kończą. Utrudnia dostęp do podstawowych funkcji telefonu, takich jak… samo dzwonienie. Smartfony nie służą nam tylko do korzystania z mediów społecznościowych, więc sukcesu aplikacji nie wróży. Facebook Home to krok za daleko w ingerencji Facebooka w naszą codzienność i dlatego poniesie porażkę. Kliknięcie w appkę czy ustawienie powiadomienia to nasz wybór. Nieustanne bombardowanie statusami i zdjęciami w Home – już nie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF