Facebook w Afryce

Facebook poszerza swą działalność w Afryce. Według statystyk miesięcznie korzysta z niego przeszło 100 milionów mieszkańców tego kontynentu, z czego aż 80 proc. odwiedza platformę za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Mieszkańcy Afryki rozmawiają ze znajomymi i rodziną, dowiadują się, co dzieje się na świecie, dzielą się swoimi doświadczeniami wyrażając rzeczy, które są dla nich ważne. Zmiany zachodzące w sposobie korzystania z internetu, z szybko rosnącą rolą urządzeń mobilnych, oznaczają więcej połączeń pomiędzy ludźmi, organizacjami, firmami i konsumentami na całym świecie.

Dla biznesu to nowa możliwość tworzenia wartości.
– W Afryce obserwujemy niesamowity wzrost i rozwój – komentuje Rob Norman chief digital officer w Global Group M.  – Jednocześnie, uwzględniając wysokie koszty telekomunikacyjne w wielu krajach regionu, firmy zapewniające usługi mobilne muszą dostarczać maksymalną efektywność na możliwie dużej liczbie urządzeń przy zachowaniu niskiego zużycia danych. Facebook oferuje dokładnie takie rozwiązania.

::

Facebook: wakacyjne zmiany

::

Facebook przygotowuje produkty i rozwiązania uwzględniające zróżnicowanie pomiędzy poszczególnymi rynkami. Przykładem jest dostosowanie do specyfiki państw szybko rozwijających się, dzięki m.in. możliwości targetowania reklam w zależności od typu sieci, przez którą korzystający z Facebooka łączą się z internetem.

Wprowadzając nowe rozwiązania w krajach takich jak Nigeria, Republika Południowej Afryki lub Kenia, Facebook współpracuje z partnerami. Jay Altschuler, director of global media w firmie Unilever podkreśla: „Naszą misją jest łączenie marek z ludźmi, dla dobra których pracujemy pomagając poprawiać zdrowie, dobrobyt i poziom życia na świecie. Na podstawie naszego doświadczenia możemy powiedzieć, że urządzenia mobilne są najlepszym sposobem angażowania ludzi w Afryce.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF