Fora internetowe a zakupy w branży motoryzacyjnej
Fora internetowe stanowią ważny kanał w procesie sprzedaży. Szczególnie dotyczy to marek, w których procesie zakupowym występuje silny efekt ROPO (Research Online Purchase Offline). Wspomniany efekt związany jest z zachowaniem konsumentów, którzy - przed dokonaniem zakupu w tradycyjnej sieci sprzedaży offline - przeprowadzają szczegółowe rozpoznanie w sieci w poszukiwaniu informacji i opinii na temat planowanych zakupów.
W tym celu odwiedzają serwisy marek, strony i blogi eksperckie oraz fora internetowe. Informacje i opinie, które tam znajdą determinują ich decyzje zakupowe.
Badanie „Consumer Commerce Barometer: ROPO Scattercharts.” wykazało, że aż 70% sprzedaży samochodów w Polsce podlega efektowi ROPO. Poniższa infografika, przygotowana przez Agencję 6ix WoMM & Social Media oraz Monitoring Internetu SentiOne, przedstawia znaczenie forów internetowych w procesie zakupowym w branży motoryzacyjnej.
Fora internetowe stanowią ważny kanał w procesie sprzedaży. Szczególnie dotyczy to marek, w których procesie zakupowym silnie występuje Efekt ROPO (Research Online Purchase Offline).
Wspomniany efekt polega na zachowaniu konsumentów, którzy – przed dokonaniem zakupu w tradycyjnej sieci sprzedaży offline – przeprowadzają szczegółowe rozpoznanie w sieci w poszukiwaniu informacji i opinii na temat planowanych zakupów.
W tym celu odwiedzają serwisy marek, strony i blogi eksperckie oraz fora internetowe. Informacje i opinie, które tam znajdą determinują ich decyzje zakupowe.
Badanie „Consumer Commerce Barometer: ROPO Scattercharts.” wykazało, że aż 70% sprzedaży samochodów w Polsce podlega Efektowi ROPO. Poniższa infografika, przygotowana przez Agencję 6ix WoMM & Social Media oraz Monitoring Internetu SentiOne, przedstawia znaczenie forów internetowych w procesie zakupowym w branży motoryzacyjnej.