Forbes Women wchodzi na polski rynek

988

4 kwietnia na polskim rynku ukaże się pierwszy numer magazynu Forbes Women, wydania specjalnego polskiej edycji Forbes’a. Forbes Women jest skierowany zarówno do kobiet, jak i mężczyzn i znajdą się w nim treści z obszaru biznesu, kariery, rozwoju oraz psychologii. Na podwójnej okładce pierwszego wydania znalazły się: Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca regionu Discovery EMEA oraz Małgorzata Szumowska, reżyserka.

Wraz z magazynem została uruchomiona platforma komunikacyjna forbes.pl/forbeswomen oraz oficjalne profile na Facebooku i Instagramie. W ramach inicjatywy Forbes Women planowana jest również organizacja cyklicznych wydarzeń, szkoleń i spotkań.

Forbes Women to światowa marka powstała w 2008 roku z inicjatywy Moiry Forbes, wnuczki Malcolma Forbesa, założyciela magazynu Forbes. W Stanach Zjednoczonych Forbes Women zrzesza społeczność kobiet sukcesu, porusza sprawy, które dotyczą kobiet i globalnej gospodarki. Forbes Women to platforma, której częścią jest magazyn, portal internetowy, media społecznościowe oraz Forbes Akademia, czyli warsztaty, szkolenia, spotkania i konferencje. Za wprowadzenie marki na polski rynek odpowiada Anna Kaczmarska, dyrektor wydawnicza segmentu premium w Ringier Axel Springer Polska.

Forbes jest marką zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Forbes Women jest naturalnym rozwojem brandu Forbes, zgodnym ze strategią rozwoju marki na całym świecie. Dzięki temu projektowi poszerzamy grupę odbiorców – docieramy do pracowników korporacji, środowisk startupowych i młodszych czytelników. Chcemy wspierać kobiety w sukcesie i pokazywać pozytywne przykłady współpracy kobiet i mężczyzn – mówi Anna Kaczmarska.

Nad polską edycją platformy Forbes Women pracowaliśmy wiele miesięcy, projekt został doceniony przez wiele środowisk w Polsce i w USA, a Moira Forbes wspiera nas w inicjatywie. Nawiązaliśmy kontakty z wieloma organizacjami kobiecymi, są to m.in.: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką, Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Vital Voices, Klub SheXO Deloitte, Women in Tech Summit, Girls go Startup Academy, Kluby Kobieta i pieniądze – dodaje Anna Kaczmarska.

Polska edycja Forbes Women będzie się składać z kilku sekcji tematycznych. Pierwszą z nich jest Strefa Liderek, w której będą prezentowane przykłady kobiet sukcesu. Kolejna to  Strefa Pracy, która będzie poświęcona zagadnieniom związanym z biznesem, inwestowaniem i wszelkimi aspektami dotyczącymi życia zawodowego. Strefa Rozwoju to materiały dotyczące nauki, trendów technologicznych, psychologii ale też kultury. W każdym numerze znajdą się również wywiady z prezeskami dużych korporacji i właścicielkami firm, historie branż tworzonych przez kobiety, informacje o trendach w zarządzaniu i biznesie, inspiracje, raporty, rankingi i felietony.

Twórcami magazynu i redaktorami prowadzącymi są Aleksandra Karasińska (szefowa Forbes.pl i Newsweek.pl) i Konrad Sadurski (zastępca redaktora naczelnego Forbes’a). Redaktorem naczelnym magazynu Forbes oraz Forbes Women jest Paweł Zielewski.

Premierze magazynu będzie towarzyszyć zewnętrzna kampania promocyjna w telewizji, prasie i mediach online oraz promocja w mediach należących do Ringier Axel Springer Polska. Planowana jest także kampania w mediach społecznościowych oraz współpraca z wybranymi influencerami.

W 2019 r. planowane jest 5 wydań Forbes Women. Nakład pierwszego to 40 tys. egzemplarzy, objętość 164 strony, z ceną okładkową 17,90 zł.

5 kwietnia br. w Pałacu Sobańskich w Warszawie odbędzie się prezentacja magazynu oraz platformy Forbes Women. Partnerem pierwszego wydania magazynu Forbes Women jest BNP Paribas.