Gdy nie możemy otworzyć sklepu – otwieramy się na nowe możliwości

109

Pandemia COVID-19, która spowodowała kryzys gospodarczy na całym świecie, zmusiła firmy różnych branż do poszukiwania nowych technik sprzedaży i podtrzymywania kontaktów z klientami. W tej nadzwyczajnej sytuacji, w której sklepy stacjonarne są zamknięte już od wielu tygodni, a rząd zaleca pozostawanie w domu na dobrowolnej kwarantannie, markom potrzeba kreatywnych, innowacyjnych rozwiązań, które zostaną wdrożone szybko i będą choć w pewien sposób tożsame z tym, do czego przyzwyczajeni są konsumenci.

Jednym z takich przyzwyczajeń jest stałe i chętne korzystanie z mediów społecznościowych, w tym szczególnie Facebooka, który cieszy się zainteresowaniem aż 75% polskich internautów. Znając te statystyki i wiedząc, jak ważne jest podtrzymywanie wypracowanego wizerunku w świadomości konsumenta, marka Quiosque z pomocą Fast White Cat, spółki z Grupy Digitree Group, wdrożyła strategię sprzedaży na żywo, właśnie przez Facebooka, z doradztwem online dla klientek. Partnerom udało się pomyślnie zaimplementować rozwiązanie nie tylko transferujące sprzedaż z offline do online, ale też łączące w sobie innowacyjne podejście do zakupów z wykorzystaniem Facebooka oraz promocję nowej kolekcji.

Zamierzeniem Fast White Cat i Quisoque było zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym oraz za pomocą FB. Aby przyspieszyć decyzje zakupowe zastosowano kilka praktycznych rozwiązań, jak m.in. udostępnianie linków promowanych produktów, precyzyjnie ustalony czas live’ów, możliwość złożenia zamówienia przez Biuro Obsługi Klienta w imieniu kupującej – Największe wyzwanie, z jakim zmierzyliśmy się jako Fast White Cat podczas realizacji tego projektu, dotyczyło utworzenia zamówienia i ominięcia przy tym obostrzeń Facebooka  – tłumaczy Cezary Kożon, Prezes Fast White Cat – Facebook blokuje bowiem firmom możliwość pisania prywatnych wiadomości do użytkowników. Rozwiązaliśmy tę kwestię, posługując się komentarzami podczas live’ów – z ich pomocą Biuro Obsługi Klienta pisało prośbę do konkretnej klientki o podanie numeru produktu, którym jest zainteresowana oraz jej numeru kontaktowego. Wówczas pracownik BOK, wykonując połączenie telefoniczne do klientki, mógł złożyć zamówienie w jej imieniu i zgodnie z jej oczekiwanymi.

Największy zysk z wprowadzenia sprzedaży live? Wzrost średniej sprzedaży o 44% wobec dnia poprzedzającego live. No i wartość, która prawdopodobnie zaprocentuje w przyszłości, tej najbardziej teraz wyczekiwanej – przyszłości po pandemii – czyli przyzwyczajenie konsumentów do nowych możliwości robienia zakupów, a w efekcie – jeszcze szybszy rozwój e-commerce.

50 haslo 2

Case Study tego projektu można zobaczyć tutaj: https://bit.ly/2VYoInk

Komentarze
Ładowanie...