Gracze 2019: nowy raport o rynku gier mobilnych w Polsce

Polscy gracze wydają więcej pieniędzy na gry mobilne niż na gry konsolowe czy na gry PC. Co jednak o nich wiemy? Po jakie gry mobilne sięgają najchętniej? W jakich spędzają najwięcej czasu? Odpowiedzi na te i wiele innych podobnych pytań dostarcza raport „Gracze 2019” przygotowany przez agencję marketingu mobilnego Spicy Mobile.

Jak wynika z danych Newzoo i Wargaming polski rynek gier jest wart aktualnie 541,5 mln dolarów, przy czym 40% tej kwoty (216,2 mln $) stanowią wydatki na gry mobilne na smartfony i tablety. Pozostałe 325,3 mln dolarów polscy gracze przeznaczają na gry PC oraz gry konsolowe. Agencja Spicy Mobile – twórca pasywnego pomiaru aktywności na urządzeniach mobilnych z systemem Android – postanowiła sprawdzić, co kryje się za tymi liczbami. W jakie gry Polacy grają najchętniej? Które z gier są najbardziej angażujące?

Jak wynika z danych Spicy Mobile, użytkownicy urządzeń mobilnych grają w gry mobilne raczej w dni robocze niż podczas weekendów, przy czym 61% graczy stanowią kobiety. Najpopularniejszą kategorią gier mobilnych są gry rekreacyjne. Przynajmniej raz w miesiącu sięga po nie co drugi gracz w Polsce. Warto podkreślić, że w kategorii gier rekreacyjnych w sklepie Google Play znajdziemy jedne z topowych gier na rynku, jak Pou, My Talking Tom czy Candy Crush Saga. Najbardziej angażującą grupą gier są z kolei gry karciane. Najmniej – w skali dnia – użytkownicy poświęcają na gry planszowe, quizy i edukacyjne.

Raport „Gracze 2019” pokazuje także, które z kategorii gier mobilnych są najbardziej popularne wśród kobiet, a które gry przyciągają mężczyzn. Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po gry rekreacyjne (68%), przygodowe (61%) oraz muzyczne (60%). Mężczyźni z kolei dominują zdecydowanie w segmencie gier sportowych (w tej grupie gier mobilnych stanowią aż 81% użytkowników), planszowych (71%) i quizach (71%). Co ciekawe, równe proporcje płci odnotowano dla gier hazardowych i słownych.
W jakie gry najczęściej grali Polacy w 2018 roku? Jak wynika z raportu, pierwsze miejsce pod względem zasięgu zajmuje Pou – rekreacyjna gra, w której użytkownicy zajmują się wirtualnym stworkiem o tymże imieniu. Zwierzątko wymaga intensywnej i stałej interakcji z graczem, który musi go karmić, kąpać oraz bawić się z nim. Następne miejsca na podium przypadły grze zręcznościowej Subway Surfers oraz strategicznej Clash Royale. Pierwszą piątkę zamykają Talking Tom Gold Run 3D Game oraz slither.io.

Biorąc pod uwagę liczbę wywołań aplikacji na pierwszy ekran, na pozycję lidera wysuwa się King of Avalon: Dragon Warfare. Ten wynik zawdzięcza rewelacyjnym czterem pierwszym miesiącom 2018 r. W okresie od stycznia do kwietnia 2018 r. uruchamiano ją powyżej 100 milionów razy w miesiącu. Na kolejnych miejscach znajdują się Gardenscapes, Clash Royale, Talking Tom Gold Run 3D Game oraz Pou.

Pełen raport dostępny pod linkiem: https://spicymobile.pl/assets/doc/Gracze_2019.pdf

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF