...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Idealne zdjęcie na Pinterest

Curalate, startup z Filadelfii, przez ostatni rok gromadził i analizował zdjęcia zamieszczane na Pinterest.com. Doprowadziło to do wybrania idealnego zdjęcia dla tego serwisu.

Zdjęcia były analizowane pod kątem ich zawartości oraz zaangażowania, jakie wywołują. Wybrane zdjęcie pochodzi z programu kulinarnego prowadzonego przez Paula Deena i nosi nazwę “Aunt Peggy’s Cucumber, Tomato, and Onion Salad.” Zdjęcie zostało „przepięte” 307 000 razy, polubione przez 8 000 użytkowników i doczekało się ponad 300 komentarzy.

O opinię na temat zdjęcia zapytaliśmy Agatę Chmielewską, blogerkę kulinarną i lifestylową (www.eksperymentalnie.com,  www.makaroniary.blogspot.com): – Mnie osobiście to zdjęcie średnio się podoba – mówi Agata. – Raczej bym go nie „przepięła” na którąś ze swoich tablic na Pinterest. Jest ładne, widać, że zostało przemyślane.  Jednak w tym zdjęciu brak mi jakiegoś „pazura”, elementu który sprawiłby, że człowiek chciałby się „wgryźć w ekran”. Może to chodzi o kolory, dla mnie są zbyt pastelowe. Widziałabym tu żywsze kolory, które są obecne na zdjęciu, ale nie tam gdzie powinny, czyli na widelcach. Są na pierwszym planie, a ich rączki mają dużo żywszy i wyrazisty kolor, który odciąga uwagę od potrawy – tłumaczy Chmielewska.

– To jest oczywiście moje osobiste zdanie. Każdy fotograf, nie tylko kulinarny, ma swój styl robienia zdjęć. Każdy odbiorca zdjęć lubi inny styl. Niektórzy preferują zdjęcia w chłodnej tonacji, surowe, o ostrych kształtach, inni wolą tonację ciepłą, jesienną, z rozmytym tłem i ostrym tylko pierwszym planem – wyjaśnia blogerka.

– Wiele zależy również od efektu, który chcemy uzyskać. Przykładowo zupa zaprezentowana na dużym stole, podana w eleganckiej zastawie, która wygląda na starą i jest w kremowych barwach, powinna być przedstawiona w ciepłych barwach, by zdjęcie oddawało rodzinną atmosferę i wprowadzało w nostalgiczny nastrój. Natomiast ta sama zupa podana w prostej białej miseczce, postawiona na kolorowej serwetce bez dodatkowych elementów w tle lepiej wygląda na zdjęciu w tonacji chłodnej lub neutralnej – podpowiada Chmielewska.

Oprócz wybrania tego zdjęcia, Curalate – na podstawie przeprowadzonej analizy – wyróżniło 6 czynników wpływających na atrakcyjność zdjęć w serwisie Pinterest:

– zdjęcia nie pokazujące ludzkich twarzy charakteryzują się 23 proc. większą liczbą „przepięć”

– jeśli tło przekracza 40 proc. powierzchni zdjęcia to liczba „przepięć” może spaść nawet o połowę

– zdjęcia z wieloma kolorami dominującymi wywołują większe zaangażowanie

– zdjęcia z dużą ilością koloru czerwonego i pomarańczowego mają dwa razy więcej „przepięć” niż zdjęcia z dużą ilością koloru niebieskiego

– zdjęcia z nasyceniem kolorów (saturation) na poziomie 50 proc. „przepinają” się nawet cztery razy lepiej niż zdjęcia z nasyceniem na poziomie 100 proc.

– proporcje portretowe (2:3 i 4:5) są najbardziej pożądane dla zdjęć na Pinterest.com

Źródło: Wired.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF