Internet jest w centrum wszystkich naszych działań – wynika z najnowszego raportu Consumer Barometer

Liczby pojawiające się w raporcie potwierdzają w pełni to co chyba każdy intuicyjnie przeczuwa. Jeszcze nigdy nie byliśmy, jako globalne społeczeństwo, w tak dużym stopniu połączeni z siecią. Polska w tym zestawieniu nie odbiega od reszty krajów ujętych w raporcie.

Europa jest jednym z najbardziej aktywnych regionów pod kątem użytkowania Internetu. I to nie tylko poprzez smartfona, z którego korzysta już 61 proc. Europejczyków. To właśnie Europa wiedzie prym w zestawieniu ilości urządzeń, przypadających na jednego użytkownika, przez które łączy się on z siecią.

Z trzech i więcej sprzętów korzysta już niemal połowa mieszkańców Starego Kontynentu. W Polsce odsetek takich konsumentów, którzy buszują po Internecie zarówno z poziomu komputera, smartfona, tabletu czy innego sprzętu np. inteligentnego zegarka, wynosi już 27 proc. Nie dziwi więc fakt, że to właśnie internet dla 89 proc. Polaków stanowi pierwsze źródło wiedzy.

Na zakupy z wirtualnym koszykiem

Także w kwestiach zakupowych. Aż 64 proc. Polaków z sieci czerpie informacje i poznaje opinie na temat produktów, zanim zdecyduje się je zakupić. Ten trend widoczny jest na całym świecie. To właśnie Internet jest kluczowym narzędziem, które pomaga w kształtowaniu preferencji i podejmowaniu decyzji zakupowych.

W dodatku zyskuje też branża e- commerce, która najprawdopodobniej w kolejnych latach może liczyć na dalszy rozwój. Aż 62 proc. przebadanych internautów przyznało, że ostatni produkt jaki nabyli, zakupili właśnie przez Internet. Polacy również coraz chętniej decydują się na zakupy on-line. W minionym roku odsetek osób, które dokonało zakupów za pomocą Internetu wyniósł 32 proc. Jednak ten sposób dokonywania zakupów, to zaledwie fragment większej całości składającej się na zmianę stylu życia Internautów.

Telewizja on-line

Zmiany te odnoszą się w głównej mierze do sposobu konsumpcji treści video. Sieć towarzyszy nam niemal w każdym momencie życia niezależnie od tego gdzie jesteśmy i co robimy. 71 proc. przebadanych Polaków przyznało, że korzystają z urządzeń podpiętych do sieci, podczas oglądajania telewizji. Na tym jednak nie koniec.

To Internet staje się nową telewizją. Aż 93 proc. Europejczyków przyznaje, że ogląda video on-line będąc w domu. W dodatku wydaje się, że treści prezentowane on-line bardziej przyciągają uwagę widzów. 63 proc. Europejczyków stwierdziło, że oglądając film na komputerz było w pełni bądź w znacznej mierze skupionych na tym co oglądali. Podobną deklaracje respondenci składali w odniesieniu do oglądanych filmów na tablecie (60 proc.), a nawet na smartfonie (60 proc.)

Użytkownicy smartfonów na całym świecie stwierdzają, że często właśnie poprzez te urządzenia zdarza im się oglądać filmy on-line. W Europie aż 53 proc. respondentów przyznało, że ogląda filmy video na smartfonie przynajmniej raz w tygodniu. I wszystko wskazuje na to, że ten trend się utrzyma.

O Badaniu

Barometr konsumencki to darmowa usługa Google, która dostarcza wiedzę o tym jak konsumenci korzystają z internetu, jak podejmują decyzje zakupowe i jak kształtują się trendy konsumenckie w świecie online. Raport, który powstał w ramach współpracy Google z TNS oraz IAB Europe, to analiza i porównanie zachowań użytkowników Internetu z 56 krajów świata, na próbie składającej się z ponad 400 tysięcy osób. Tegoroczne badanie, jak i samo narzędzie, zostało poszerzone o nowe pytania, segmenty i kategorie produktowe. Wszystkie te liczby, dane i analizy prowadzą do jednego, najważniejszego wnioski – żyjemy w świecie on-line.

::

Fot. Materiały promocyjne Google

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF