Jak sprawić, by Twój e-commerce był widoczny w wyszukiwarkach?

SEO content marketing marketing automation
189

Efektywne pozycjonowanie sklepu internetowego to najkrótsza droga do pozyskania nowych klientów i trzecie najbardziej dochodowe źródło zarobku e-commerce. Wysokie pozycje w Google zarezerwowane są jednak wyłącznie dla platform zakupowych stosujących dobre praktyki SEO – publikujących unikalną zawartość oraz dbających o zgodną ze standardami optymalizację techniczną i wiarygodny profil linków. Jak sprawić by sklep internetowy był SEO-friendly?

Optymalizacja SEO – 3 filary wymagań Google

Adres sklepu internetowego wyświetlony jako pierwszy wynik w wyszukiwarce po złożeniu zapytania to scenariusz, do jakiego dąży każdy właściciel e-sklepu. Ocena jakościowa witryny odbywa się całkowicie automatycznie przez roboty sprawdzające Google. Specjalistyczne algorytmy kontrolują wiele elementów, w tym m.in. prędkość ładowania podstron, użycie słów kluczowych oraz linkowanie do produktów i kategorii, a samych czynników rankingowych jest kilkaset (choć ich liczba jest niemożliwa do ustalenia ze względu na ciągłe aktualizacje algorytmu).

W razie stwierdzenia nieprawidłowości pozycja sklepu zostaje obniżona, dlatego działania SEO dla e-commerce powinny być przeprowadzane w sposób ciągły i stale udoskonalane przez specjalistów.
Wymagania dot. ustalania pozycji w Google cały czas ewoluują i można podzielić je na 3 główne segmenty:

• budowanie unikalnego contentu;
• optymalizacja strony pod kątem słów kluczowych, grafik i zdjęć oraz tempa ładowania;
• link-building, czyli korzystanie z linków wewnętrznych i zewnętrznych do podnoszenia rankingu strony.

SEO sklepu internetowego a marketing automation

Marketing w sklepie internetowym oparty jedynie na pozycjonowaniu SEO ogranicza korzyści płynące z generowanego w ten sposób ruchu. Dobrze stargetowana oferta i lepsza widoczność w wyszukiwarce oznacza zwiększony ruch na stronie, który należy efektywnie obsłużyć. W tym celu powstał system marketing automation, który gromadzi i analizuje dane o użytkownikach, umożliwiając szybką reakcję na zmieniające się trendy zakupowe i oczekiwania internautów.

Dlaczego warto zbierać informacje o kupujących? Obserwacja w jaki sposób konsument wybiera produkty i usługi umożliwia spersonalizowanie oferty – klient e-sklepu odnosi wrażenie, że produkty zostały wybrane specjalnie dla niego, przez co znacznie chętniej finalizuje transakcje. Tym samym marketing automation w sposób kompleksowy usprawnia procesy sprzedażowe, zwiększając zadowolenie kupujących oraz minimalizując ryzyko przejścia klienta do konkurencji. Przykładem platformy marketing automation jest SAREhub, który umożliwia kontakt z użytkownikami za pomocą wielu zróżnicowanych kanałów komunikacji.

Poznaj swojego klienta i zwiększ sprzedaż z SAREhub

Platforma SAREhub powstała z myślą o lepszym zrozumieniu potrzeb i wymagań klientów oraz opracowanie skutecznych kampanii zwiększających obroty w kanale online. W sposób kompleksowy uzupełnia działania SEO e-commerce, zapewniając mierzenie zaangażowania klienta w długiej perspektywie czasu oraz monitorowanie historii zakupów.

Z kolei działania w zakresie lead-scoringu (tutaj przeczytasz więcej na ten temat) wyróżniają aktywnych klientów, zachęcając ich do zwiększenia wydatków, a kampanie rekomendacyjne prowadzone za pomocą wielu kanałów, np. email, web-push czy pop-up, skutecznie poszerzają zasięg Twojej oferty. SAREhub to również segmentacja bazy danych nt. użytkowników. Podzielenie klientów na podstawie ich preferencji pozwala tworzyć skuteczniejsze komunikaty reklamowo-promocyjne, zgodne z zainteresowaniami poszczególnych klientów.

Wszystkie wymienione wyżej działania można przetestować zakładając bezpłatne konto DEMO SAREhub.

Synergia przepisem na sukces e-commerce

Wysoka pozycja w organicznych przeglądarkach internetowych to tylko jeden z aspektów zwiększania sprzedaży e-sklepu. Aby maksymalizować korzyści płynące z optymalizacji SEO sklepu internetowego, strategia marketingowa powinna uwzględniać również komunikację w modelu omnichannel, za pośrednictwem narzędzi marketing automation, które nie tylko pozyskają klienta, ale również wzmocnią jego zaangażowanie i zaufanie względem oferty sklepu.

Chcesz dowiedzieć się jak marketing automation może zwiększyć sprzedaż Twojej e-działalności? Skontaktuj się z nami i wypróbuj system SAREhub.

Autor artykułu:

Justyna Trzupek – Head of PR & Marketing w SARE S.A.