Jaka jest efektywność content marketingu?
Ile trzeba wydawać, aby zwiększyć efektywność swoich działań? Jakie treści najczęściej tworzą polscy marketerzy? Jak zmieni się content marketing w kolejnych 5 latach? Przypominamy raport stworzony przez Whitepress – "Content marketing w Polsce - efektywność, strategie, prognozy 2016".
Jakie są najważniejsze wnioski z badań? Ponad 50 proc. badanych uważa, że mierzenie skuteczności content marketingu jest trudne, a 20 proc. w ogóle takich pomiarów nie prowadzi. Wśród celów, jakie marketerzy chcą realizować za pomocą content marketingu, najważniejsze okazało się budowanie świadomości marki – opowiedziało się za tym 75 proc. badanych oraz pozyskiwanie leadów, klientów i sprzedaż – 69 proc. Wydaje się też, że czas dużych budżetów kierowanych na działania CM jeszcze nie nastał – 46 proc. przebadanych firm wydaje na content marketing mniej niż 1000 złotych miesięcznie. Jednocześnie podobny procent firm planuje zwiększyć budżet na działania CM w kolejnych latach.
– Wymagania internautów będą rosły. Już niedługo nie tak łatwo będzie ich zachęcić do interakcji jednie po przeczytaniu kolejnego artykułu czy porady. Formy contentu staną się coraz bardziej dopracowane, unikalne i interaktywne. Powstaną dedykowane rozwiązania służące do publikacji, promocji i dzielenia się wysokiej jakości treściami. Ze strony firm nacisk zostanie położony na mierzenie efektów oraz łączenie działań CM z marketing automation i lead nurturing – podsumowuje dr Paweł Strykowski, CEO WhitePress.
W raporcie w sumie omówiono siedem obszarów związanych z content marketingiem – ocenę CM, efektywność i pomiar działań, strategię, realizację strategii, cele, budżet i prognozy.
Raport do pobrania tutaj.
***
Magazyn „Brief” zaprasza na II edycję szkoleń:
Content marketing – poznaj, twórz, analizuj, sprzedawaj
***
Kiedy?
ANALITYKA: 06.04.2016 (środa) => PROGRAM
VIDEO CONTENT MARKETING: 12.04.2016 (wtorek) => PROGRAM
Gdzie?
VICE Poland, Mazowiecka 9, Warszawa
Kto?
Szkolenia poprowadzą cenieni eksperci z branży:
Temat: ANALITYKA
Filip Franczak, Insignia
Albert Hupa, IRCenter
Anna Miotk, PBI
Mikołaj Winkiel, Brand24
Temat: VIDEO CONTENT MARKETING
Jakub Kaliciński, Fog Content Agency, Kalicinscy.com
Robert Serek, Vice Poland
Wojciech Szupelak, MediaKraft Polska
Grzegorz Zięba, studio filmowe Ikona
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów.
Dzięki bardzo praktycznej formie szkoleń content marketing stanie się Twoim największym sprzymierzeńcem.
Dowiesz się jak:
* tworzyć i właściwie dystrybuować wartościowe treści
* tworzyć opowieść dla swojej marki
* sprzedawać treścią
* nauczyć się analizować internetowe trendy
* rozróżniać poszczególne zagadnienia związane z marketingiem treści
Zapisz się już dziś:
6 kwietnia => ANALITYKA
12 kwietnia => VIDEO CONTENT MARKETING
::
Źródło: Whitepress.pl; Zdjęcie: fotolia.com/Autor: designer491