Jazda testowa podczas pandemii? – Immersion przenosi Toyotę do Rozszerzonej Rzeczywistości
Jazda testowa bez wycieczki do salonu samochodowego? Immersion, polski producent aplikacji wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, wspólnie z Toyotą chce dać możliwość testów samochodu z domu i zamienić zwykły pokój w trasę off-roadowej przygody. Aplikacja Toyota Land Cruiser 5 Continents Drive pozwala na przejazd flagowym SUV-em japońskiego producenta w technologii rozszerzonej rzeczywistości. Piotr Baczyński, CEO Immersion został wyróżniony w 8. i 9. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Aplikacja na telefony Apple i Android przygotowana przez Immersion wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR – augmented reality) i pozwala użytkownikom wypróbować jazdę Land Cruiserem po pięciu różnych lokacjach. Każda z nich oferuje inne środowisko naturalne, od skwierczącej pustyni przez egzotyczną wyspę do mroźnej tundry.
Użytkownik może nałożyć trójwymiarową projekcję na wybrane miejsce w domu lub na zewnątrz, a następnie wypróbować na niej jazdę japońskim SUV-em. Na każdej z przygotowanych map użytkownicy zbierają logotypy Toyoty, dzięki którym odblokowują nowe informacje na temat jednego z najpopularniejszych samochodów producenta.
Współpraca z Toyotą to świetny przykład na to jak rozszerzona rzeczywistość może służyć promocji w czasach lockdownu. Fani motoryzacji mogą we własnym salonie sprawdzić, jak SUV sprawdza się w różnych warunkach i przemierzać pięć kontynentów na własnej kanapie. Równocześnie mogą poznać historię Land Cruisera, zapoznać się z aktualnymi danymi na temat sprzedaży tego pojazdu oraz zapisać się na newsletter Toyoty. To nie tylko nowoczesna forma promocji, ale również metoda idealnie dopasowana do dzisiejszych czasów. Dla Toyoty oznacza to, że salon w domu staje się salonem samochodowym.
Piotr Baczyński z Immersion
Aplikacja wiernie oddaje model jazdy Land Cruiserem – użytkownicy muszą omijać przeszkody charakterystyczne dla danego środowiska i jeździć bezpiecznie, by uniknąć przewrócenia pojazdu. Toyota Land Cruiser 5 Continents Drive jest na razie dostępny w Izraelu, ale deweloper nie wyklucza wersji na inne rynki.
To nie pierwsza współpraca Immersion z dużą zagraniczną marką. Wcześniej spółka tworzyła rozwiązania wirtualnej rzeczywistości dla Coca-Coli, McDonald’s czy HBO, a także była nominowana do Emmy za aplikację na 50-lecie lądowania misji Apollo na księżycu, dla Smithsonian Channel, we wspólpracy z NASA. Immersion planuje rozszerzyć swoje portfolio o gry wirtualnej rzeczywistości wraz z debiutem spółki córki Immersion Games na rynku NewConnect w II kw. 2021 r.
Źródło: Informacja prasowa Bettergaming.pro