Jest rok 2077. Pragnienie to przeszłość. Sprite x Cyberpunk 2077 x Discord w innowacyjnej aktywacji skierowanej do streamerów i ich fanów
MediaCom Warszawa i agencja all for one przygotowały niestandardową aktywację dla marki Sprite. Działania agencji towarzyszyły partnerstwu marki z grą Cyberpunk 2077 - najgłośniejszej premiery gamingowej 2020 roku. W akcji wzięło udział 20 streamerów, a Sprite jako jeden z pierwszych brandów na polskim rynku wykorzystał Discord. To dynamicznie rozwijająca się platforma komunikacyjna, szczególnie popularna wśród graczy. W 8 dni Twórcy wygenerowali ponad 2 miliony wyświetleń treści.
W akcji Sprite x Discord x CP2077 wzięło udział 20 znanych streamerów, m.in.: Nieuczesana, BlackFireIce oraz leh_tv. Ich kanały mają w sumie ponad 2 miliony polubień i generują miesięcznie 2 milionych obejrzanych godzin live na najważniejszych platformach streamingowych: Facebook Gaming, Youtube Gaming i Twitch.
Poza kanałami zaangażowanych twórców, zrealizowane zostało dodatkowe wsparcie mediowe podczas gamingowych transmisji live z wykorzystaniem innowacyjnej technologii Instreamly. Aktywacja wspierała ostatnią kampanię Sprite „W 2077. Pragnienie to przeszłość”. Celem akcji było pełne wykorzystanie tej współpracy i dostarczenie pasjonatom streamingu emocji płynących z gry także w świecie rzeczywistym.
Przez 8 dni fani streamerów łączyli się w drużyny na dedykowanym marce Sprite kanale Discord. To tu zespoły pod wodzą twórców rozwiązywały zadania i podejmowały wyzwania rodem z cyberpunkowej rzeczywistości. Dla zwiększenia zaangażowania każdy fan biorący udział w akcji miał szansę na zdobycie tematycznych nagród, m.in. unikalnych kurtek sygnowanych Cyberpunkiem. Dodatkowo spośród najaktywniejszych uczestników kanału Discord wytypowane zostały 20-osobowe zespoły, które zmierzyły się w walce o nagrodę główną. Finałowym zadaniem było wspólne zhakowanie specjalnie przygotowanego landing page’a zabezpieczonego hasłem.
Wykorzystana w akcji platforma Discord jest dla graczy jednym z najbardziej naturalnych środków komunikacji oraz popularnym “miejscem” codziennych spotkań. Dzięki odpowiedniej konfiguracji botów kanał Sprite stał się w pełni interaktywny. Odpowiedni wybór i automatyzacja głównego touchpointu były kluczowe dla aktywacji uzupełniającej partnerstwo marki Sprite i gry Cyberpunk 2077.
Na kanał Discord Sprite dołączyło ponad 6100 osób, z czego ponad 4000 dołączyły w pierwszych 24 godzinach trwania aktywacji.
Dla zachowania spójności z całością działań Sprite x Cyberupunk 2077 wybrani twórcy wzięli udział w telewizyjnej premierze Cyberpunk 2077 na kanale Polsat Games.
Marka Sprite od wielu lat wspiera gaming i esport w Polsce i za każdym razem staramy się wprowadzać naszymi aktywacjami świeżość i otwierać nowe możliwości. Dzięki wyjątkowemu partnerstwu z CD PROJEKT RED możemy zastosować kolejne innowacyjne rozwiązania w digitalu oraz nawiązać współpracę z wieloma nowymi twórcami. Bardzo się cieszymy, że możemy zaangażować społeczność graczy za pomocą popularnej platformy komunikacyjnej, która nie była dotychczas miejscem wielu działań marketingowych.
Julia Mardeusz, Digital Project Manager Sprite
Źródło: Sprite