Kantar wprowadza testy kreacji reklamowych dla mediów cyfrowych w oparciu o sztuczną inteligencję
Kantar, wiodąca na świecie firma zajmująca się analityką opartą na danych i rozwiązaniami dla marek, ogłasza globalną premierę Digital Video AI – bazującego w pełni na sztucznej inteligencji narzędzia do pomiaru efektywności kreacji reklamowych, dzięki któremu można badać i przewidywać wydajność reklam wideo przeznaczonych dla mediów cyfrowych.
Digital Video AI bazuje na wprowadzonym w 2020 r. narzędziu Link AI for TV advertising i jest najnowocześniejszym narzędziem do pomiaru kreacji reklamowych, stworzonym w celu oceny reklam wideo online pod kątem wskaźników behawioralnych i kreatywnych, które budują sprzedaż i długoterminowy kapitał marki.
Digital Video AI zaprojektowano z myślą o marketerach, którzy muszą sprostać presji związanej z szybkością wprowadzania produktów na rynek oraz szybkim tempem i dużą liczbą reklam cyfrowych. Digital Video AI pozwala przewidywać efektywność kreacji reklamowych w czasie krótszym niż 15 minut. Narzędzie to bazuje na rozwiązaniu Link – obszernej bazie danych zgromadzonej przez Kantar i zawierającej ponad 230 tys. reklam. Silnik sztucznej inteligencji, na którym opiera się Digital Video AI, został wytrenowany na najbardziej wszechstronnym zbiorze danych zawierającym informacje o efektywności kreacji reklamowych. Dzięki niskiej cenie miesięcznego abonamentu, która mieści się w typowym budżecie przeznaczonym na produkcję reklam cyfrowych, Digital Video AI umożliwia marketerom, wydawcom i agencjom kreatywnym szybką i efektywną analizę wariantów reklamy oraz analizę kreacji reklamowych wykorzystywanych przez konkurencję.
Koncern Unilever podjął współpracę partnerską z Kantar przy tworzeniu Digital Video AI i przetestował na tej platformie setki reklam, aby podnieść ich wyniki mierzone pod kątem założonej efektywności i ROI (wskaźnika zwrotu z inwestycji).
W firmie Unilever uważamy się za pionierów w zakresie pretestów w procesie rozwoju kreacji reklamowych. Digital Video AI umożliwiło nam podejmowanie szybkich decyzji, dokonywanie wyboru spośród naszych najlepszych kreacji reklamowych, testowanie wersji reklam po edycji, a nawet pomiar wyników kampanii konkurencji, a wszystko to w krótkim czasie i na dużą skalę.
Neha Sharma, Global Brand Engagement Lead w Unilever
Z naszych badań¹ wynika, że 49% reklamodawców planuje zwiększyć wykorzystanie rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji do oceny kreacji reklamowych. Naszym celem jest przekształcenie procesu kreatywnego dzięki wykorzystaniu AI i innych zaawansowanych technologii, aby maksymalizować efektywność. Cenimy sobie wieloletnie partnerstwo strategiczne z firmą Unilever i jej udział w tym innowacyjnym procesie. Na reklamy cyfrowe, których wartość w tym roku sięga niemal pół biliona dolarów, będzie przypadać ponad 60% wszystkich nakładów na reklamę². Digital Video AI to wspaniały nowy sposób na podejmowanie bardziej racjonalnych i szybszych decyzji, które pozwalają optymalizować cyfrowe reklamy wideo pod kątem ich roli w realizacji celów marketingowych i biznesowych.
Dinesh Gopinath, Global Head of Product w Kantar Analytics Practice
Więcej informacji na temat Digital Video AI: https://www.kantar.com/campaigns/digital-video-ai
¹ Badanie Kantar Media Reactions 2021.
² Globalna prognoza półroczna opracowana przez Group M 2021.
Źródło: Kantar