Klienci z social media mało wartościowi

0 3 785

Najnowsze badania od Custora.com zbadały wartość klientów pochodzących z różnych kanałów online. Wyniki tego badania nie są dobre dla marketerów ciągle wierzących, że social media są dobrym kanałem sprzedaży.

50 kreatywnych 750x100px

Badanie zostało przeprowadzone na 72 milionach klientów online pochodzących z 86 stron. Klienci byli analizowani pod kątem witryny z jakiej trafili do sklepu, oraz jak często i jak dużych zakupów dokonywali w ciągu dwóch lat.

Wskaźnik CLV (ang. Customer Lifetime Value) pokazuje wartość klienta. Okazało się, że najbardziej wartościowi są klienci z wyszukiwarki, kampanii AdWords oraz z mailingów.  Najmniejszą wartość reprezentują klienci pochodzący z Twittera (23 proc. poniżej średniej wskaźnika CLV), Facebooka i kampani banerowych.

Custora study sale sprzedaż Facebook Twitter serach

 

W dobie rozwoju mediów społecznościowych i ich rosnącej popularności zaskakujące jest to, że liczba klientów pochodząca z tego kanału nie wzrosła znacząco i dalej jest marginalna. Królem i królową sprzedaży online pozostaje mailing oraz wyszukiwarka – procent klientów, którzy pochodzą z tych dwóch źródeł stale rośnie. W przeciągu ostatnich czterech lat liczba klientów uzyskanych poprzez kampanie mailingowe wzrosła czterokrotnie.

sprzedaż sale wyszukiwarka Facebook Twitter mailing

Wskazówki na temat tego jak stworzyć dobry mailing są dostępne w raporcie specjalnym Brief, który ukazał się również w majowym numerze magazynu.

Źródło: http://blog.custora.com

50 kreatywnych 750x100px
Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej