Kreacja AżTuNagle nagrodzona na Polish Gaming Aces

fortuna-kampania-roku

„Przeżywaj po swojemu” kampanią marketingową 2020 roku - tak zadecydowała kapituła trzeciej edycji Polish Gaming Aces, jedynych nagród przyznawanych w branży rozrywkowej w Polsce. Koncepcję kreatywną kampanii dla Fortuna Online Zakładów Bukmacherskich przygotowała agencja AżTuNagle.

Kampania została doceniona za wyrazistość i dynamizm. „Sportowo-lifestylowy sznyt pokazał, że we wszystkim można wychodzić poza schemat, a wizerunek klienta zakładów bukmacherskich często podlega stereotypom. Fortuna pokazała, że każdy może przeżywać emocje po swojemu” czytamy w uzasadnieniu opublikowanym przez Interplay.pl, serwis będący inicjatorem i organizatorem konkursu Polish Gaming Aces.

Za kreacją stoi warszawska agencja butikowa AżTuNagle Mirka Kulisza i Łukasza Jankowskiego. Ich pomysł na to, aby zainteresować zakładami sportowymi osoby, które czasem oglądają sport, ale nie są wcale zapamiętałymi kibicami i ekspertami sportowymi, został wybrany w przetargu. Była to pierwsza współpraca obu firm.

fortuna-kampania-roku

Ta kampania to pochwała różnorodności. Obserwując reklamy konkurencji dostrzegliśmy, że istnieje pewien schemat pokazywania sportowych emocji. Zazwyczaj widzimy podskakujących z radości mężczyzn, wznoszących okrzyki i ubranych w barwy ulubionej drużyny. A przecież ludzie są różni. Mają różny temperament. W różny sposób okazują emocje. Jedni skaczą pod sufit, inni biorą wszystko na chłodno. Jedni są głośni, a inni spokojni. I tak narodził się pomysł, aby pokazać, że sportowe emocje każdy może przeżywać po swojemu. Fortuna daje przestrzeń dla takiej różnorodności. 

Mirek Kulisz

Początkowo Fortuna zakładała przygotowanie jednej reklamy telewizyjnej (30”) w konwencji winietek – kilku scen z różnymi postaciami. Ostatecznie powstały aż 3 różne spoty 30”, kilka 15” i 10”. Reżyserią spotów wyprodukowanych przez Watchout Studio zajął się Kuba Michalczuk. Operatorem był Michał Englert (autor zdjęć do filmu Małgorzaty Szumowskiej „Śniegu już nigdy nie będzie”, polskiego kandydata do Oscara).

Reklamy nabrały szlachetnego, kinowego charakteru dzięki zastosowaniu tradycyjnej taśmy filmowej 16 mm, na której zostały zarejestrowane. To dzisiaj rzecz bez precedensu w polskiej reklamie. Klient udzielił nam dużego kredytu zaufania i wręcz zachęcał do szukania niecodziennych rozwiązań. Ta komfortowa, partnerska relacja z pewnością przełożyła się na końcowy efekt.

Łukasz Jankowski

Kampania „Przeżywaj po swojemu” trwała od września 2020 do lutego 2021. Spoty emitowane były w telewizji i w internecie (m.in. w serwisach informacyjnych oraz na Facebooku).

Klient: Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie
Konrad Komarczuk, Leszek Haba, Maciej Głaczyński

Strategia:
Paweł Sitnicki

Kreacja: AżTuNagle
Mirek Kulisz
Łukasz Jankowski
Angelika Kobylarz

Produkcja: Watchout Studio
Adrian Włodarski, Bartosz Buttitta, Natalia Gębarowska

Reż: Kuba Michalczuk
DOP: Michał Englert
Scenografia: Daria Dwornik
Kostiumy: Ewa Gronowska
Make-up: Paula Celińska
Postprodukcja: Xantus
Dźwięk: Głośno


Źródło: AżTuNagle

 

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF