Kto ogląda gry?

kto częściej ogląda gry?

Portal YouGov przygotował raport "Game Changers" ukazujący, jakie są proporcję między odbiorcami treści gamingowych. Na liście zbadanych państw jest również Polska.

Na całym świecie, aż 69% osób obserwujących twórców treści gamingowych to mężczyźni, 31% stanowią kobiety. Natomiast, jeżeli przyjrzeć się także całemu obszarowi poza gamingiem, podział wygląda inaczej. Influencerzy ze wszystkich kategorii są śledzeni w większości przez kobiety (53%). W pojedynczych krajach mężczyźni stanowią procentowo ok 60-70%. Najwyższy odsetek kobiet oglądających gry znajduje się we Francji (38%) i Singapurze (37%). W Polsce przeważają mężczyźni – aż 76%, co stawia kraj na trzecim miejscu listy z największą dysproporcją między płciami. Wyżej jest jedynie Indonezja i Dania.

Raport YouGov
źródło: YouGov

 

Raport zbadał także proporcje między twórcami. Dziewięćdziesiąt pięć ze stu najlepszych kanałów transmitujących gry na żywo w  serwisach YouTube i Twitch to te prowadzone przez mężczyzn.

Raport dostępny do pobrania tutaj: https://business.yougov.com/sectors/gaming-esports

Adam Daniluk