Metaverse i Blockchain – jakie trendy czekają nas w 2022 roku?
Według portalu Newzoo w 2022 roku zaobserwujemy powolne przyzwyczajanie się konsumentów do wprowadzenia technologii NFT wszędzie, gdzie się tylko da. Jakie trendy jeszcze zaobserwujemy w świecie Metaverse oraz Blockchain?
Coraz częstsze inwestycje
Choć temat metaverse jest jeszcze młody, to technologią interesuje się coraz więcej osób. Według portalu Newzoo w 2022 coraz więcej firm będzie chciało inwestować w projekty meta z nadzieją, że to ryzyko się opłaci. Przewidywane są również całe przejęcia firm związanych z metaverse przez gigantów.
Producenci NFT staną się luksusowymi markami
Niektóre serie NFT stają się prawdziwym Świętym Graalem wśród kolekcjonerów. Za nimi stoją duże firmy, które już niedługo mogą być okrzyknięte „marką premium” w świecie wirtualnych tokenów. Na to duży wpływ mają celebryci. Przykładem jest kolekcja „Bored Ape Club”, są to popularne wśród celebrytów tokeny. Posiadacze tych tokenów angażują się w ich promocję. Dzięki temu coraz więcej osób dowiaduje się o tym, a producent odpowiedzialny za tokeny staje się na rynku ekskluzywną marką.
Marki odzieżowe staną się pierwszymi beneficjentami Metaverse
W tym nowym, wirtualnym świecie metaverse nasz wygląd będzie identyfikowany przy pomocy naszego cyfrowego avatara. Portal Newzoo powołuje się tu na Balenciagę, która łącząc siły z Fortnite, stworzyła kolekcję z dostępnymi ubraniami fizycznymi, jak i skinami dostępnymi w grze. Całkowity potencjał tej kolaboracji może zostać wykorzystany w środowisku metaverse. Za jej pomocą Balenciaga może dotrzeć do całkowicie nowych odbiorców. Tę szansę dostrzegły wcześniej marki Nike i Adidas, które nawiązały już współprace z producentami NFT.
Wirtualne nieruchomości
Wirtualna kraina umożliwi firmom budowanie interaktywnych doświadczeń w metaverse. Konsumenci będą mogli doświadczyć wirtualnych zakupów w cyfrowych placówkach, takich jak Decentraland czy The Sandbox. Co ciekawe, cyfrowe nieruchomości również trzeba… zakupić. I do tego powstają nawet portale sprzedające teren gdzie powstanie wirtualna placówka. Brzmi absurdalnie? Firma deweloperska Republic Realm kupiła działkę w The Sandbox za 4,3 mln dolarów. Chcą tam postawić wirtualne centrum handlowe o nazwie Metajuku.
Powolne przyzwyczajanie się graczy do realiów
Tytuły takie jak Axie Infinity stały się katalizatorem nowej fali rozwoju gier. Mimo tego, że gracze są raczej niechętni co do kierunku, w którym idzie branża, to w swoje produkcje technologie blockchainowe wprowadzają już nawet najwięksi producenci. Dyrektor Generalny EA, Andrew Wilson stwierdził nawet, że NFT będą odgrywały ważną rolę w grach w niedalekiej przyszłości. Coraz częstsze eksperymenty, które sprawią zatarcie granic między grami blockhainowymi, a tradycyjnymi może sprawić, że twórcy odnajdą w końcu złoty środek.