...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Najlepiej klikalne formaty reklamowe

Najnowszy raport Gemiusa - gemiusAdMonitor, prezentuje w jakie reklamy najchętniej klikają użytkownicy internetu. Przebadani zostali internauci z dwunastu krajów Europy Środkowo - Wschodniej. W tym także z Polski. Jak przedstawiają się wnioski z badań?

Wyniki raportu z pewnością ucieszą polskich marketerów. Polacy są narodem, który najchętniej spośród przebadanych nacji klika w reklamy internetowe. W badaniu osiągnęliśmy najwyższy współczynnik klikalności (ang. click through rate, CTR). Otrzymuje się go dzieląc liczbę kliknięć w reklamę przez liczbę wyświetleń, odsłon czy zapytań. 

Polska jest zdecydowanym liderem wśród przebadanych krajów, osiągając CTR na poziomie 0,68 proc. Kolejne w rankingu Bułgaria i Słowenia osiągnęły współczynnik klikalności na poziomie 0,49 proc. zaś Litwa, zajmująca trzecie miejsce, 0,42 proc.

Nie tylko pod tym względem Polska wyróżnia się na tle innych krajów. Również i rodzaj reklam po jaki najchętniej sięgają marketerzy jest inny niż w pozostałych państwach biorących udział w badaniu. W Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Estonii, Rumunii, Serbii, Słowenii, na Słowacji, Litwie, Łotwie i na Węgrzech najpopularniejszą formą treści reklamowych są banery informacyjne z odnośnikiem do promowanej strony internetowej. Banery to w większości krajów aż 80 proc. wszystkich reklam umieszczonych w sieci. W Polsce największą popularnością cieszą się reklamy multimedialne, wykorzystywane w 84 proc. Banery zawierało tylko 41 proc. kampanii reklamowych.

Jak się okazuje to bardzo dobre posunięcie, ponieważ mimo że reklamodawcy chętnie sięgają po banery to internauci nie są nimi specjalnie zainteresowani i klikają w nie bardzo rzadko (CTR wyniósł w przypadku banerów niecałe 0,5 proc.). Jeśli chodzi o Polskę to największy wskaźnik klikalności, na poziomie 4,1, osiągnęły reklamy w formacie interstital. Jest to całostronicowa reklama, która wyświetla się użytkownikowi nim ten dotrze do wybranego adresu strony internetowej.

::

Fot. Fotolia/ Rafal Olechowski

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF