...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Narzędzia biznesmena: przydatne aplikacje mobilne cz.1

Jakie narzędzia najlepiej sprawdzą się na spotkaniach biznesowych czy w trakcie organizacji pracy przedsiębiorstwa? Przedstawiamy cykl materiałów poświęcony najbardziej przydatnym w prowadzeniu firmy aplikacjom.

Rozwój nowoczesnych rozwiązań technologicznych i sposobów komunikacji zdecydowanie zmienia sposób organizacji pracy i podejście do prowadzenia biznesu. Aplikacje mobilne i desktopowe coraz częściej służą do ułatwienia zadań i procesów biznesowych. Rozpoczynamy cykl „Narzędzia biznesmena”, w którym będziemy opisywać aplikacje pomocne dl każdego przedsiębiorcy.

 

Weekdone

 

Darmowa aplikacja, która pozwala na zgromadzenie wszystkich raportów od pracowników w jednym miejscu. Aby rozpocząć pracę, wystarczy założyć konto firmy i dodać wszystkich pracowników przedsiębiorstwa, którzy co tydzień będą dostawać przypomnienia o wypełnieniu tygodniowego raportu w aplikacji Weekdone. Odpowiedź składa się z kilku punktów, wśród których znajduje się między innymi tygodniowy progres, plany związane z konkretnym projektem, napotkane problemy i przeszkody, itd. Z raportami można zapoznać się na poziomie aplikacji albo dostać je na skrzynkę poczty elektronicznej. Wyniki raportów przestawiane są w formie wykresów, pokazują bieżącą produktywność każdego z pracowników i firmy w całości. Otrzymaną odpowiedź można automatycznie wysłać do inwestora lub partnera. Aplikacja oferuje funkcję task-menedżera, która pozwala określić konkretne cele projektu i firmy oraz przypomni o deadlinie.

 

SignEasy

 

Jeśli na co dzień macie do czynienia z dużą ilością dokumentów, ta aplikacja przypadnie Wam do gustu. SignEasy pozwala na podpisanie elektronicznych dokumentów oraz na ich wysyłanie bez konieczności przełączania się pomiędzy aplikacjami na urządzeniu. Wystarczy zaimportować dokument z dowolnego serwisu (m in DropBox, Evernote, Google Drive, Gmail), podpisać się za pomocą palca lub gładzika i wysłać załącznik do wybranej osoby. Istnieje możliwość zapisania wcześniej narysowanego podpisu i wklejenia go w określone miejsce. SingEasy odczytuje prawie wszystkie możliwe formaty, zaczynając od pospolitego PDF i kończąc na Apple Pages i HTML. Oprócz głównej funkcji związanej z podpisem, aplikacja pomoże wkleić do dokumentu również pieczątki, logo firmy i t.d. Interfejs użytkownika aplikacji jest bardzo prosty i intuicyjny, pozwala na wniesienie wszystkich poprawek 1-2 kliknięciami. Koszt podpisania dziesięciu dokumentów w SignEasy to 5 dolarów, wykupienie wersji Pro będzie kosztowało 40 dolarów rocznie. Wersja Business obciąży budżet przedsiębiorstwa na 80 dolarów rocznie i pozwoli na opracowanie nieograniczonej ilości dokumentów oraz podpisanie offline.

 

Asana

 

Aplikacja Asana jest jednym z narzędzi służących do planowania i zarządzania zadaniami oraz organizacji wspólnej pracy członków zespołu. Asana wyróżnia się na tle konkurencji przejrzystym interfejsem i brakiem zbędnych funkcji. Korzystanie z aplikacji zaczyna się od stworzenia nowego projektu, nad którym będzie pracować cały zespół. Warto zaprosić wszystkich współpracowników, rozsyłając zaproszenia drogą mailową. Następnym krokiem jest dodanie aktualnych zadań, nad którymi warto się pochylić. Każde zanotowane zadanie ma cały rząd opcji i ustawień, które można domyślnie zmieniać. W taki sposób można zaznaczyć pracownika, do którego obowiązków należy wykonanie dyspozycji, określić terminy, dodać szczegółowy opis, link czy plik, tagować notatkę i t.d. Komunikację pomiędzy pracownikami ułatwia możliwość dodawania komentarzy pod każdym zadaniem. Korzystanie z aplikacji jest darmowe dla trzydziestoosobowego zespołu pracowników. Możliwość dołączenia większej liczby osób do projektu jest płatna.

Dobra rada: jeśli firma liczy więcej niż 30 pracowników, warto wyodrębnić kilka oddzielnych grup i każda będzie zarządzać innym projektem w aplikacji Asana. Pozwoli to maksymalnie kontrolować pracę zespołu oraz zaoszczędzić koszta.

::

Foto; Picjumbo

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF