Newspoint mierzy nastroje gospodarcze w mediach

0 2 074

Newspoint opracował specjalistyczny wskaźnik na potrzeby platformy informacyjnej www.tnsconsumerindex.pl uruchomionej przez firmę badawczą TNS Polska.

Newspoint odpowiada za przygotowanie wskaźnika mierzącego nastroje w mediach na platformie TNS Consumer Index, która zawiera comiesięcznie aktualizowane dane o kondycji polskich konsumentów, polskiej gospodarki i gospodarstw domowych, pochodzące z cyklicznych badań TNS Polska oraz dane makroekonomiczne.

Wskaźnik nastrojów w mediach Newspoint mierzy różnicę częstości występowania w serwisach internetowych wypowiedzi związanych ze wzrostem i spowolnieniem gospodarczym. Im więcej pojawia się określeń dotyczących wzrostu gospodarczego, tym wyższe wartości przyjmuje wskaźnik. Określenia te zostały dodatkowo pogrupowane wg czterech wymiarów związanych z funkcjonowaniem gospodarki: koniunktura (dobra lub zła sytuacja gospodarcza), popyt, zatrudnienie oraz inwestycje.

Analizowane są publikacje w języku polskim pochodzące z około 5 000 polskich serwisów internetowych monitorowanych przez Newspoint, zawierające informacje o stanie polskiej gospodarki, ale też gospodarek, które są istotne z punktu widzenia polskich konsumentów. W przyszłości możliwe będzie również powiązanie wyników wskaźnika z opiniami konsumentów i sprawdzenie, jak wpływają na nich doniesienia medialne.

Zapraszamy do odwiedzenia i korzystania z informacji znajdujących się na stronie http://www.tnsconsumerindex.pl

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej