Nike wchodzi do Metaverse

Nike x RTFKT

Producent odzieży postanowił pójść śladem konkurencji. W celu wejścia na rynek NFT Nike wykupił studio RTFKT zajmujące się tworzeniem wirtualnych (i nie tylko) projektów.

Studio RTFKT (nazwa wymawiana jako artefakt) założone zostało w zaledwie w zeszłym roku, a mimo to ma za sobą wielomilionowe projekty. Od dziś tworzyć będzie również dla Nike.
Współpraca bardzo dobrze wpasowuje się zarówno w portfolio firmy, która stoi za viralowym projektem wirtualnych butów inspirowanych Tesla Cybertruck, jak i jej najnowszy projekt.

CloneX ma być najbardziej ambitnym projektem studia. Nie tylko skupiając się na designie, a na stworzeniu ułamka swojego świata, w którym reprezentacją człowieka mają być avatary stworzone przy współpracy z Takashi Murakami. Przede wszystkim mają one być jednak gotowe do wykorzystania w Metaversie oraz skoncentrowane na modzie. Dropy unikalnych wirtualnych ubrań dla avatarów mają wejść poziom wyżej dzięki możliwości zamówienia ich fizycznej wersji.
Nie dziwi więc, że Nike zdecydowało się przejąć studio z doświadczeniem modowym w Meta świecie. W szczególności, iż coraz więcej marek odzieżowych decyduje się na kroki w stronę tokenów NFT. Dają one w końcu zdecydowanie więcej wolności projektanckiej i nie ograniczają ich takie czynniki jak wygoda czy praktyczność.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF