Nike wchodzi do Metaverse

Producent odzieży postanowił pójść śladem konkurencji. W celu wejścia na rynek NFT Nike wykupił studio RTFKT zajmujące się tworzeniem wirtualnych (i nie tylko) projektów.
Studio RTFKT (nazwa wymawiana jako artefakt) założone zostało w zaledwie w zeszłym roku, a mimo to ma za sobą wielomilionowe projekty. Od dziś tworzyć będzie również dla Nike.
Współpraca bardzo dobrze wpasowuje się zarówno w portfolio firmy, która stoi za viralowym projektem wirtualnych butów inspirowanych Tesla Cybertruck, jak i jej najnowszy projekt.
Dropped our CYBERSNEAKER 💎on @SuperRare_co
Start bidding here : https://t.co/p8ke5RCl7B
Our Editorial with Superrare on the first Virtual Sneaker Grail : https://t.co/SWiDMVXp8j pic.twitter.com/WvsgkeTwiR
— RTFKT Studios (@RTFKTstudios) October 9, 2020
CloneX ma być najbardziej ambitnym projektem studia. Nie tylko skupiając się na designie, a na stworzeniu ułamka swojego świata, w którym reprezentacją człowieka mają być avatary stworzone przy współpracy z Takashi Murakami. Przede wszystkim mają one być jednak gotowe do wykorzystania w Metaversie oraz skoncentrowane na modzie. Dropy unikalnych wirtualnych ubrań dla avatarów mają wejść poziom wyżej dzięki możliwości zamówienia ich fizycznej wersji.
Nie dziwi więc, że Nike zdecydowało się przejąć studio z doświadczeniem modowym w Meta świecie. W szczególności, iż coraz więcej marek odzieżowych decyduje się na kroki w stronę tokenów NFT. Dają one w końcu zdecydowanie więcej wolności projektanckiej i nie ograniczają ich takie czynniki jak wygoda czy praktyczność.