...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Gry mobilne zyskują na popularności. Powód? Pandemia

Rynek mobilnych gier rozkwita. Jak wynika z analiz agencji Spicy Mobile, pandemia przyspieszyła rozwój tego rynku, a w jej trakcie liczba instalacji gier na smartfonach wzrosła o 45%.

Najwyższy wzrost zainteresowania rynkiem mobilny odnotowano w przypadku gier najłatwiejszych, czyli: „Hyper Casual” (90%), „Casual” (54%) i „Midcore” (44%).

Dominik Stocki — ekspert Spicy Mobile uważa, że ten dość zaskakujący fenomen można zinterpretować jako napływ nowych użytkowników, którzy dotąd nie grali w gry mobilne i szukali dość niewymagającej rozrywki.

Szacuje się, że do 2023 roku wartość branży gier mobilnych powinna przekroczyć 100 mld USD. Do tego czasu 43% wszystkich aktywnych smartfonów będzie kompatybilnych z technologią 5G, co wpłynie na to, jak użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych i samych gier.

Oczywiście warto też wspomnieć o prężnie rozwijającym się grach multiplatformowych, które powoli łączą się z większymi tytułami konsolowymi i pecetowymi.

Deweloperzy zdają sobie sprawę, że tworzenie ekskluzywnych tytułów nie jest już tak popularne, jak kilka lat temu. Dlatego, aby iść z duchem czasu, postanowiono zastosować powyższe rozwiązanie, tworząc jednej globalny świat wirtualny, do którego można wejść za pośrednictwem smartforma, peceta i konsoli.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF