„Obierz kurs na języki” – rusza nowa kampania Santander Bank Polska promująca bezpłatne kursy językowe.

Polska jest jednym z państw, w którym najwięcej mieszkańców posługuje się językiem angielskim. Jak wynika z raportu „Języki obce w kontekście kariery” przygotowanym przez serwis Pracuj.pl, aż 88 proc. pracujących Polaków zna angielski, w tym 60 proc. na poziomie przynajmniej średnio zaawansowanym.  Jednocześnie według badań kompetencyjnych (EF English Proficiency Index), wykonanych przez EF Education First, […]

Polska jest jednym z państw, w którym najwięcej mieszkańców posługuje się językiem angielskim. Jak wynika z raportu „Języki obce w kontekście kariery” przygotowanym przez serwis Pracuj.pl, aż 88 proc. pracujących Polaków zna angielski, w tym 60 proc. na poziomie przynajmniej średnio zaawansowanym.  Jednocześnie według badań kompetencyjnych (EF English Proficiency Index), wykonanych przez EF Education First, nasz kraj zajmuje pod tym względem odpowiednio 13. miejsce w Europie i 15. na świecie.  Zatem jest jeszcze przestrzeń do poprawy tych umiejętności, które mają kluczowe znaczenie zwłaszcza w środowisku konkurencyjnego rynku pracy.

Umiejętności językowe należą do kompetencyjnego „must have” w dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie. Dają nie tylko możliwość pracy w międzynarodowych korporacjach, realizacji projektów ze specjalistami z całego świata czy podróżowania. To również szansa na korzystanie z nowinek technologicznych, zdobywanie wiedzy oraz dojrzałe uczestnictwo we współczesnej kulturze, nauce i sztucepodkreśla dr Justyna Kopczyńska, adiunktka na Wydziale Socjologii UW.

Nie jeden a kilka języków

Jednak na współczesnym rynku pracy posługiwanie się jedynie angielskim to może być za mało, by osiągnąć sukces w niektórych wyspecjalizowanych branżach. Potwierdzają to wyniki Raportu Wynagrodzeń w sektorze BSS z 2024 roku opracowanego przez Grafton. Według nich obecnie najbardziej pożądani na rynku pracy są specjaliści posługujący się niemieckim, francuskim i włoskim. Zbieżne z tym są dane „Raportu trendów 2023. Wynagrodzenia i rynek pracy” ManpowerGroup w sektorze SSC/BPO. Pokazują one, że osoby, które znają niemiecki lub francuski, mogą zarabiać więcej nawet o 1,8 tys. zł brutto miesięcznie.

Kursy dla osób powyżej 18 lat – bez względu na poziom zaawansowania

Naukę języka obcego należy rozwijać i pielęgnować jak sport. Do prostej gry wystarczą podstawy, jednak jeśli chcemy osiągnąć więcej, konieczna jest dalsza praca. Poprzednio organizowane przez nas szkolenia językowe pokazały duże zaangażowanie uczestników. Widzimy jak ważna i potrzebna jest to inicjatywa. To poszerzanie umiejętności, kompetencji w dziedzinie, która pozwala rozwijać się w wielu innych obszarach zawodowych. Ponadto  korzystna jest forma szkoleń- online i za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Uczestnicy mogą się uczyć w dowolnym czasie i z każdego miejsca.mówi Wojciech Leśniewski, dyrektor Santander Universidades w Polsce.

„Szkolenie Santander| Angielski, hiszpański, niemiecki, francuski, włoski z eTutorem 2025”, które wspiera kampania „Obierz Kurs na języki”, jest kierowane do osób ze znajomością języka zarówno na poziomie podstawowym, jak i zaawansowanym. Uczestnicy mogą korzystać z kursów angielskiego (w tym Business English czy Travel English oraz eTutor matura), hiszpańskiego, niemieckiego, włoskiego i francuskiego. Szkolenia są dostępne na platformie edukacyjnej Santander Open Academy (https://www.santanderopenacademy.com/pl/sites/SantanderJezykiMniejObce.html), a także przez strony kursnajezyki.pl i najezyki.pl.

Kursanci mają dostęp do różnorodnych form nauki, w tym krótkich lekcji, gier językowych i słownika Diki oraz aplikacji mobilnej. Dzięki platformie eTutor, nauka jest możliwa w dowolnym miejscu i czasie przez 180 dni.

Kursy są całkowicie bezpłatne i dostępne dla wszystkich osób powyżej 18 roku życia, mieszkających w Polsce. Żeby móc korzystać z kursu, nie trzeba być klientem Santander Bank Polska. Rekrutacja prowadzona na platformie Santander Open Academy potrwa do 2 czerwca, a testy umiejętności należy zakończyć do 3 czerwca.

Kolejny raz bank wykorzystał możliwości AI do tworzenia kreacji oraz planowania mediów. W najnowszej edycji kampanii do media mixu zostały dołączone YouTube oraz Spotify. Na YouTube wykorzystywane będą działania sekwencyjne, ze spotami 15” oraz 6”, przygotowanymi przez Studio D1. W Spotify będzie można usłyszeć aż pięć różnych spotów audio. Ponadto, działania obejmą szeroki zasięg i pojawią się m.in.: na Facebooku,  Instagramie czy Tik-Toku.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF