Od coworkingu po wielki sukces?


Warning: A non-numeric value encountered in /home/klient.dhosting.pl/adpress/brief.pl/public_html/wp-content/themes/publisher/includes/func-review-rating.php on line 212

Warning: A non-numeric value encountered in /home/klient.dhosting.pl/adpress/brief.pl/public_html/wp-content/themes/publisher/includes/func-review-rating.php on line 213
94

Od biurka w coworkingu po wielki sukces? Tak. Najprawdopodobniej o tym nie wiesz, ale firmy takie jak: Instagram, Uber, Spotify czy Hootsuit zaczynały właśnie od wynajętego biurka w coworku. Dziś są znane na całym świecie.

Instagram

Irlandia. Dublin. Dogpatch Labs.

Kevin Systrom i Mike Krieger w ciągu 8 tygodni intensywnej pracy powołali do życia jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych, przestrzeń pełną inspiracji z najróżniejszych dziedzin życia, kluczowe miejsce dla kultury selfie.

Wszystko zaczęło się dość niepozornie – od wynajęcia biurka w… coworkingu.

Advertisement

Uber

Garret Camp i Trevis Kalanick spotkali się w RocketSpace w San Francisco i nie sądzili, że stworzą jedną z największych aplikacji na świecie. Okazało się, że nie tylko oni mieli  problemy z zamawianiem taksówek i komunikacją w mieście. Uber dosłownie przyjął się “na ulicy”, a aktualnie działa w 80 krajach na świecie. Oprócz taksówek rozwinęli swoją działalność o nowe projekty: Uber Eats, Uber Freight, Uber Help.

W 2009 r. coworking miał zminimalizować koszty prowadzenia firmy.

Spotify

Medium strumieniowe, które oferuje bezpłatny dostęp do muzyki oraz podcastów okazało się doskonale przyjętą innowacją, dzięki której firma zanotowała błyskawiczny wzrost. Dziś jej wartość wyceniana jest na 8 miliardów dolarów, a głównym motorem napędowym przedsiębiorstwa są płatne subskrypcje i reklamy.

Zgadniesz, gdzie zrodził się pomysł na platformę? Tak, również w coworkingu.

Hootsuite

Hootsuite startował w 2008 roku, a dziś jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do zarządzania social media. Planowanie postów, analizowanie wyników, zarządzanie społecznością czy współpraca z klientami – wszystko w obrębie jednej platformy.

Jak twierdzą sami właściciele, wynajęcie biura w coworkingu i nawiązanie wartościowych kontaktów podczas codziennej pracy znacząco wpłynęło na rozwój ich biznesu.

Charity:water

Przy jednym z biurek w nowojorskim coworkingu zaczynała również organizacja charytatywna Charity:water. Założona przez Scotta Harrisona w 2006 roku dostarcza wodę pitną ludziom na całym świecie. Na swoim koncie ma już ponad 21 tysięcy sfinansowanych projektów.

Nuracode

Początki Nuracode to również wynajęcie małej przestrzeni coworkingowej. Aktualnie start-up dostarcza rozwiązania techniczne i strategię cyfrową dla przedsiębiorstw takich jak DreamWorks czy Sprite. Zajmuje się także tworzeniem oprogramowania i aplikacji dla ponad 500 firm na całym świecie.

Indiegogo

Ta jedna z największych platform crowdfundingowych zaczynała od wspierania projektów kina niezależnego. Do dziś zebrali ponad 800 milionów dolarów i działają w skali całego globu.

Fakt, że Indiegogo zaczynało od pracy w coworkingu, miało dla nich duże znaczenie. Kto, jak kto, ale społeczności coworkingowe szczególnie doceniają wartość wzajemnego wsparcia oraz crowdfundingu.

Szukasz coworkingu w Warszawie? Kliknij tutaj i sprawdź Solutions.Rent.