...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Polska to kraina laptopów. Smartfony mają jeszcze długą drogę

Polska jest jedynym krajem na świecie, w którym każda bez wyjątku aktywność internetowa jest najczęściej realizowana na laptopach – wynika z raportu Ericsson ConsumerLab.

Gdy polski konsument przegląda sieć, odbiera maile, robi zakupy internetowe lub gra – zwykle wykorzystuje do tego laptopa. Mimo wysokiego nasycenia rynku laptopami, Polacy wciąż deklarują chęć ich zakupu (24 proc. zakup kolejnego urządzenia; 7 proc. kupno po raz pierwszy).

  • Penetracja smartfonów w Polsce wynosi 33 proc., znacznie mniej niż w Szwecji (70 proc.) i Korei Południowej (73 proc.).

  • 80 proc. ‘smartfonowców’ w Polsce to zaawansowani użytkownicy.

  • 91 proc. Polaków dokonało cięć na wydatkach w ostatnim roku – najrzadziej oszczędzano na dostępie do internetu (9 proc.).

­Z badań, które przeprowadziliśmy 2 lata temu jasno wynikało, że laptop nie jest urządzeniem mobilnym. W użyciu jest to de facto komputer stacjonarny. Dziś widzimy, że laptopy są w centrum internetowego życia Polaków. W krajach rozwijających się funkcję tą spełniają telefony komórkowe. Kraje rozwinięte stopniowo przechodzą z rozwiniętej stacjonarności w stronę mobilności. Polska jest jedynym krajem w naszym badaniu, który był całkowicie ‘laptopocentryczny – powiedział Urban Nyblom, senior advisor w Ericsson ConsumerLab.

Smartfony nie dominują. Jeszcze!

Tylko jeden na trzech użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta ze smartfona. To mniej niż w Chinach (46 proc.), Niemczech (48 proc.) czy Szwecji (70 proc.). Już w przyszłym roku wskaźnik w Polsce ma wzrosnąć jednak do 51 proc. 18 proc. Polaków chce zakupić smartfona po raz pierwszy, a połowa obecnych posiadaczy ma zamiar wymienić smartfona na nowszego w ciągu najbliższego roku. Ericsson przewiduje, że wraz ze wzrostem penetracji smartfonów na rynku, większa liczba użytkowników będzie aktywnie korzystać z serwisów internetowych, a w konsekwencji wzrośnie presja na sieci mobilne operatorów.

Ericsson ConsumerLab

Badania Ericsson ConsumerLab prowadzone są od 1995 roku. Każdego roku badanych jest 100 tysięcy respondentów reprezentatywnych dla ponad miliarda ludzi. W tym roku Ericsson tylko w Polsce wykonał 1500 wywiadów internetowych. Poprzednio badania rynku polskiego były prowadzone przez ConsumerLab m.in. w 2009 i 2011 roku. Ericsson ConsumerLab bada zachowania konsumentów i wartości. Rezultaty badań wykorzysywane są do przygotowania strategicznych rozwiązań dla przyszłości rynku ICT

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF