Ponad milion odsłon klipu zapowiadającego DOKI – inwestycję Euro Stylu i Torusa
Wychodzący poza rynkowe schematy pomysł, oryginalna kreacja, doświadczony i pełen pasji zespół realizatorski to w dużym uproszczeniu przepis na marketingowy i wizerunkowy sukces ostatniej produkcji filmowej promującej DOKI – nową inwestycję trójmiejskich deweloperów Euro Stylu z Grupy Dom Development i Torus, której realizacja rozpoczyna się na terenach postoczniowych w Gdańsku. Po trzech tygodniach od premiery wideo miało ponad milion wyświetleń.
Ponad milion wyświetleń na FB i YouTube, przy płatnej reklamie ograniczonej terytorialnie do Pomorza i Warszawy, pokazuje, że odbiorcy doceniają odmienne od standardowego – „wizualizacja, lokalizacja, cena za metr kwadratowy” – podejście do promocji inwestycji mieszkaniowych i biurowych. W klipie, wyreżyserowanym przez Dawida Napierałę i zrealizowanym przez kreatywny dom produkcyjny G58, po dawnych terenach i obiektach Stoczni Gdańskiej prowadzi widza sugestywny taniec, a wrażenie podpatrywania tancerzy w historycznej, poprzemysłowej scenerii daje pojawiająca się postać Michała Szlagi, fotografa od ponad 20 lat dokumentującego odchodzący świat budowy statków. Całość znakomicie podkreśla muzyka – Legendary, światowy hit zespołu Welshly Arms.
Industrialna panorama Gdańska ze stoczniowymi dźwigami jest silnym, charakterystycznym tłem zarówno miasta, jak i samej inwestycji. W klipie podkreślona została dodatkowo przez ruch, aby poprzez metaforę tańca pokazać potencjał powstającego, nowego osiedla jako miejsca do życia, pracy czy też przyszłego użytkowania go przez mieszkańców całej aglomeracji. Każdy tancerz prezentuje inny styl, a poszczególne sekwencje choreografii oraz kostiumy oddają konkretne znaczenia. Przykładowo, mężczyzna tańczący salsę w scenerii dawnej hali produkcyjnej symbolizować może turystę, który korzysta z funkcji przyszłej Montowni – miejsca, w którym powstanie Food Hall i lofty serwisowane, a baletnica w jedwabnym szlafroku i kapciach jest młodą kobietą (mamą), która z energią wchodzi w nowy dzień w miejscu, w którym mieszka. Całość emanuje świeżą energią młodych ludzi, bo taki jest obecnie duch postoczniowych terenów. Niezwykle istotnym elementem jest też szacunek dla historii miejsca, którego wyrazem jest postać fotografa-dokumentalisty Michała Szlagi.
Dawid Napierała, reżyser filmu
W produkcję klipu zaangażowanych było ponad 60 osób, za choreografię odpowiadała Anna Jujka, a za kamerą stanął pracujący na co dzień w Montrealu operator Patryk Antoniewicz.
Produkcja tego typu filmu to bardzo duże przedsięwzięcie – niezwykle rzadko spotykane w marketingu deweloperskim. Wynika to przede wszystkim ze specyfiki tego biznesu, w którym marketerzy, a w szczególności sprzedawcy, oczekują od wideo prezentacji produktu. W przypadku inwestycji deweloperskich mamy zwykle do czynienia z budynkami, które mają dopiero powstać, więc w klipach najczęściej widzimy animacje projektowanych budynków lub standardowo sfilmowane gotowe etapy inwestycji.
Naszym pomysłem na realizację wideo o Dokach, inwestycji, która będzie częścią Młodego Miasta – nowej, portowej dzielnicy Gdańska, na miarę londyńskiego Docklands czy HafenCity w Hamburgu – jest produkcja spotów o charakterze wizerunkowym, wzbudzających emocje u odbiorców. Tego typu materiały, klasyfikowane przez YouTube jako filmy typu HERO, z założenia muszą być na tyle efektowne, by użytkownicy angażowali się na poziomie oglądania, udostępniania i komentowania. A to wymaga nie tylko oryginalnego pomysłu, ale też dużych środków. Dlatego zwykle tego rodzaju format chętniej stosowany jest przez duże doświadczone marki.
Bartosz Podgórczyk, dyrektor marketingu w Euro Stylu
Tak poprowadzona kampania pozwala osiągnąć bardzo dobry efekt, budujący rozpoznawalność nowej marki oraz wywołujący odpowiednie skojarzenia z brandem.
DOKI są wyjątkową inwestycją o skali małej dzielnicy, a sama jej lokalizacja na gdańskich terenach postoczniowych jest po prostu legendarna – i taki właśnie ma być wydźwięk pierwszego etapu kampanii. Aby tak się stało, towarzyszą jej działania PRowe, które dopełniają przekaz wraz z podłączoną do spotu stroną internetową www.doki.pl.
Bartosz Podgórczyk, Euro Styl
Klip „Nareszcie Młode Miasto. Doki”, wprowadzający inwestycję na rynek, nie będzie jedyną produkcją wideo w całej, rozłożonej w czasie kampanii promocyjnej. W kolejnych etapach będą to materiały z kategorii HUB, czyli dotykające mocno produktu – osiedla, budynków, mieszkań – co będzie wymagało ciężkiej pracy animatorów. Ich dopełnieniem będą inne aktywności marketingowe oraz działania PRowe.
Klip można obejrzeć na stronie https://doki.pl/.
Źródło: informacja prasowa Euro Styl