...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Pozycjonowanie stron – dlaczego jest ważne i ile kosztuje usługa?

Prawie każdy szukając informacji na temat produktów i usług, korzysta z wyszukiwarki internetowej. Internauci znajdują je na stronach www, często tak zwanych firmowych wizytówkach. Ale nie każda witryna jest widoczna w wynikach wyszukiwania. Wynika to między innymi z braku skutecznego pozycjonowania.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Profesjonalne pozycjonowanie stron to szereg działań mających znaczący wpływ na widoczność strony internetowej w wyszukiwarce. Poprawnie wykonane, mogą doprowadzić do pojawienia się witryny nawet na pierwszej stronie, tuż pod linkami sponsorowanymi, czyli tak zwaną reklamą Google Ads.

Działania z zakresu pozycjonowania polegają na optymalizacji wszystkich elementów strony oraz budowaniu zaplecza backlinków. Pozycjonowanie składa się z wielu procesów dotyczących działań SEO. Działania te przeprowadza się on-site, czyli na stronie oraz off-site, a więc poza stroną.

Off-site polega na pozyskiwaniu wartościowych linków przekierowujących do pozycjonowanej strony. On-site to optymalizacja treści publikowanych na stronie i kodu strony, a także wprowadzanie działań UX.

Pozycjonowaniem stron zajmują się specjaliści SEO. Niektórzy oferują swoje usługi w ramach freelancingu. Inni prowadzą własną działalność gospodarczą lub pracują dla kogoś. Najważniejsze jest, aby to odpowiedzialne zadanie powierzyć profesjonaliście, który ma wiedzę i doświadczenie. Specjaliście, który w swojej pracy posługuje się nowoczesnymi narzędziami i bierze odpowiedzialność za te działania.

Jeżeli szukasz specjalisty SEO, skontaktuj się z nami. Odwiedź stronę MinisterstwoReklaamy.pl i zapoznaj się z ofertą.

Dlaczego pozycjonowanie stron jest ważne?

Pozycjonowanie ma bardzo korzystny wpływ nie tylko na samą stronę, ale też na firmę, do której witryna ta należy. Zalety pozycjonowania i tym samym powody, dla których proces ten jest tak ważny, przedstawiają się w następujący sposób.

  1. Pozycjonowanie strony poprawia jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

  2. Lokalne pozycjonowanie może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów z okolicy.

  3. Dzięki pozycjonowaniu małe biznesy mają szansę na widoczność i popularność.

  4. Pozycjonowanie zwiększa wiarygodność marki.

  5. Pozycjonowanie prędzej czy później zwiększa zwrot z inwestycji.

  6. Pozycjonowanie zapewnia wartościowy ruch na stronie.

  7. Pozycjonowanie promuje markę długofalowo i zwiększa jej świadomość.

  8. Pozycjonowanie ma korzystny wpływ na kampanie w Google Ads.

  9. Pozycjonowanie to skuteczny sposób na wyprzedzenie konkurencji.

Biorąc pod uwagę fakt, iż pozycjonowaniem może zająć się profesjonalna firma świadcząca usługi w tym zakresie, warto z tej usługi skorzystać. Jednak nie jednorazowo, gdyż miesiąc pracy nad pozycją strony to zdecydowanie za mało. Należy nawiązać stałą współpracę mającą na celu długotrwałe pozycjonowanie strony, zgodnie z budżetem, jakim dysponuje klient. A skoro o budżecie mowa to, ile kosztuje skuteczne pozycjonowanie stron? Wyjaśniamy w oddzielnym akapicie.

Ile kosztuje skuteczne pozycjonowanie stron?

Stała cena dla usługi pozycjonowania stron nie istnieje. Firmy zajmujące się pozycjonowaniem rozliczają się za miesiąc prac wykonanych dla danej strony. Miesięczna opłata jest zależna od ilości i rodzaju działań zaplanowanych na cały miesiąc pracy. Czynności te zazwyczaj są dobierane na podstawie możliwości budżetowych klienta. Kwestia ceny pozycjonowania jest mocno indywidualna.

Usługi te często są podzielone na pakiety, w których znajdują się ściśle opracowane działania. Niektóre są kierowane do firm lokalnych, inne do firm z większym zasięgiem, a jeszcze inne na przykład do sklepów internetowych. Pozycjonowanie strony może kosztować mniej niż 1000 zł miesięcznie albo nawet kilka tysięcy złotych. Wszystko zależy od wybranego wariantu.

Warto podkreślić, że w każdej chwili po zakończeniu miesiąca można zmienić zakres tych działań, dostosowując go do bieżącej sytuacji i potrzeb pozycjonowanej strony. To też może wpłynąć na koszt usługi, ale i jednocześnie na lepsze efekty pozycjonowania.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF