Profesjonalizacja biznesu i rodziny – podczas VIII stacjonarnej edycji Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych [BRIEF PATRONUJE]

80

Stawka większa niż biznes, czyli odpowiedzialne decyzje rodzin biznesowych – pod takim hasłem spotkają się 27-28 września polscy przedsiębiorcy rodzinni, aby rozmawiać o odpowiedzialności właścicielskiej i profesjonalizacji biznesu i rodziny.

shell brand is the future

To szczególnie ważny temat, gdyż wiele firm stoi obecnie przed wyzwaniem sukcesji i decyzją, co dalej.

Prezes Instytututu Biznesu Rodzinnego dr Adrianna LewandowskaDla zachowania jedności rodziny oraz jedności firmy rodzina właścicielska powinna opracować mechanizmy ładu rodzinnego. Potwierdzają to badania firm, które przetrwały kolejne zmiany pokoleniowe i są co najmniej trzecie w generacji zarządzających właścicieli. Kluczowym czynnikiem sukcesu okazało się efektywne wdrażania mechanizmów nadzoru właścicielskiego.

Dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego 

Dwudniowe wydarzenie, podczas którego prelegenci skupią się na mechanizmach ładu, nadzoru właścicielskiego, konstytucji firmy rodzinnej, fundacji rodzinnej i alternatywach dla niej oraz innym wyzwaniom właścicieli firm, poprowadzą Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego oraz Maciej Stradomski, Przewodniczący Rady Programowej Instytutu Biznesu Rodzinnego. Swoją wiedzą i biznesowym doświadczeniem, szczególnie w obszarze odpowiedzialności właścicielskiej, podzielą się właściciele największych polskich firm rodzinnych.

Na podstawie case study firmy Kross Adrianna Lewandowska porozmawia o dobrych praktykach w budowaniu nadzoru właścicielskiego i profesjonalizacji w zakresie ładu korporacyjnego oraz rodzinnego z przedstawicielami rodziny właścicielskiej: Zbigniewem Sosnowskim, Kacprem Sosnowskim i Maciejem Sosnowskim oraz przedstawicielami Zarządu i Rady Nadzorczej spoza rodziny: Filipem Wojciechowskim i Piotrem Nowjalisem. O odpowiedzialnym budowaniu biznesu na pokolenia oraz wartości dodanej, jaką wniósł do rodzinnego przedsiębiorstwa, opowie dr Adam Mokrysz, Prezes Grupy Mokate. Natomiast temat odpowiedzialnego przywództwa kobiet w firmach rodzinnych przybliży Barbara Woźniak – pełniąca funkcję prezesa i dyrektora sprzedaży w spółkach Ovotek i Eggs Product, należących do Grupy Woźniak. O kulturze organizacyjnej firmy rodzinnej, która stanowi kreatywną siłę w kryzysie, opowiedzą ojciec i córka – mentor i sukcesorka Pałuckiej Drukarni Opakowań – Włodzimierz Olejniczak i Karolina Olejniczak. Zamknięcie Kongresu należy do Romana Wieczorka, byłego Prezesa Zarządu Firmy Skanska Polska oraz – pierwszego i jedynego Polaka – członka zarządu Światowego Grupy SKANSKA w Sztokholmie, jednej z największych firm budowlano – deweloperskich na świecie. Roman znalazł się w bardzo wąskim gronie Polaków, którzy zasiadali w zarządach firm z listy Fortune 500, jest liderem o międzynarodowym doświadczeniu, mentorem wielu sukcesorów i managerów, którzy chcą świadomie kształtować swoje życie.

Każdego dnia odbędą się indywidualne prelekcje oraz moderowane przez ekspertów panele dyskusyjne, w których wezmą udział polscy przedsiębiorcy rodzinni. Polscy przedsiębiorcy i eksperci będą rozmawiać o m.in. transparentnych zasadach funkcjonowania firm rodzinnych, fundacjach rodzinnych, alternatywnych zewnętrznych źródłach finansowania inwestycji i budowaniu mechanizmów ładu nadzorczego.

Oprócz prelekcji i dyskusji tematycznych zaplanowane jest także uroczyste wyróżnienie i nagrodzenie najbardziej wrażliwych społecznie firm rodzinnych nominowanych w Konkursie Firma Rodzinna Roku. Następnie właściciele nagrodzonych przedsiębiorstw wezmą udział w rozmowie na temat skutecznej strategii i rozwoju firmy w oparciu o wartości rodziny biznesowej oraz świadomego dbania o dobro i rozwój pracowników oraz otoczenia biznesowego.

W części wieczornej kongresu, uczestnicy spotkają się ponownie z rodziną Smarczyńskich przechodzącą sukcesję – w spektaklu performatywnym „W rodzinnym zwierciadle” cz. II.

Każdy uczestnik otrzyma także opracowany przez Ekspertów Instytut Biznesu Rodzinnego „Kodeks dobrych praktyk dla właścicieli firm rodzinnych” – publikację dla właścicieli, którzy chcą budować skuteczny system nadzoru właścicielskiego, ramy do ułożenia relacji między Radą Rodziny, Radą Nadzorczą, Zarządem a Właścicielami i szukają dobrych praktyk dla opracowania indywidualnych i transparentnych rozwiązań.
Szczegółowy program kongresu dostępny jest na stronie: https://kongresfirmrodzinnych.pl/

Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Wiedzy o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń́ dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń́ i okazją do nawiązania bezcennych relacji biznesowych.


Źródło: Instytut Biznesu Rodzinnego 

shell brand is the future

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej