Raport: multiscreening 2014
Płatne telewizje z powodzeniem tworzą e-commerce’owe kampanie multiscreeningowe. To ich odbiorcy najchętniej oglądają transmisje przez telefony i tablety, zwłaszcza podczas emisji reklam w telewizorze. W Polsce takich kampanii jest wciąż niewiele.
W zeszłym roku polscy digital marketerzy odkryli tzw. multiscreening. W internecie zaczęło się pojawiać coraz więcej informacji o tym, że podczas oglądania telewizji ludzie korzystają równocześnie z urządzeń mobilnych. Oznacza to, po pierwsze, że poszerzyła się przestrzeń reklamowa – na telefonie można reklamować to, co jest w tym samym czasie reklamowane w telewizorze, a po drugie, dzięki temu można tworzyć kampanie prowadzące widza z TV bezpośrednio do e-commerce.
Multiscreening – podobnie jak rok mobile – nie jest jednak w Polsce powszechny w digital marketingu. Na rynku nie ma jeszcze powszechnie dostępnej wiedzy na temat dokładnej konsumpcji mediów i równolegle wykonywanych czynnościach na urządzeniach mobilnych. Dlatego IRCenter przeprowadziło kolejną edycję badania Multiscreening w Polsce – w 2013 roku zrealizowaną we współpracy ze spółką Mobiu, a w 2014 – z panelem społecznościowym SW Research.
Celem tegorocznej edycji badania było przyjrzenie się różnym zachowaniom multiscreeningowym w zależności od formy oglądanego contentu (streaming czy VoD), poszczególnych kanałów i operujących w Polsce dostawców contentu telewizyjnego.
Raport do pobrania: http://www.ircenter.com/blog/multiscreening-2014
::
Dane pochodzą z badania Multiscreening 2014, przeprowadzonego przez IRCenter i SW Research. Badanie zostało przeprowadzone wśród n=986 reprezentatywnej próbie internautów (uczestników panelu badawczego) – w dniach 29.04 – 11.05 2014 (reprezentatywność próby była kontrolowana poprzez płeć, wiek i miejsce zamieszkania).