Recepta na skuteczną promocję

Najciekawszą formą promocji jest obniżenie ceny produktu, zaś do wzięcia udziału w konkursie zachęca Polaków gwarancja otrzymania nawet drobnej nagrody.
Dział badań domu mediowego OMD przeprowadził badanie na temat atrakcyjności promocji i konkursów. Wyniki wskazują na fakt, że dla blisko 60 proc. badanych najbardziej interesującym rodzajem promocji jest obniżka ceny produktu. Co piąty konsument podziela opinie, iż większa liczba produktu w tej samej cenie jest bardziej zachęcająca niż niższa cena, natomiast dla co dziesiątego Polaka najbardziej interesujący jest upominek dołączony do zakupu.
Jednocześnie dla 40 proc. respondentów najbardziej atrakcyjne są konkursy z nagrodami, nawet małymi i symbolicznymi, ale dla każdego kupującego. Odsetek kobiet doceniających konkursy typu „nagroda gwarantowana” jest znacznie większy niż procent mężczyzn (47 vs 33 proc.).
W ankiecie zapytano internautów także o formę udziału w konkursie. Blisko połowa badanych wybrałaby udział w konkursie, w którym bezzwłocznie uzyskuje się informację o ewentualnej wygranej, dzięki wiadomości ukrytej w opakowaniu produktu. Polaków mogą zainteresować również wymagające zaangażowania formy konkursów, takie jak: wysłanie przez internet kodu z opakowania (26 proc.) czy zbieranie opakowań do zostawienia w sklepie (11 proc.).
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie polskich internautów.