Relacja AI & Big Data — I dzień – 1 października 2018

104

W dniach 1-2 października w Warszawie odbył się AI & Big Data Congress, który mieliśmy zaszczyt objąć Głównym Patronatem Medialnym. Podczas wydarzenia zostały poruszone tematy dotyczące sztucznej inteligencji, zbiorów big data i uczenia maszynowego. W The Westin Warsaw Hotel zgromadziło się ponad 600 gości i prawie 50 ekspertów z obszaru biznesu, innowacji oraz marketingu, by wymienić się wiedzą, oraz doświadczeniami w zakresie sztucznej inteligencji i big data.

Podczas wydarzenia, przedstawione zostały największe i najważniejsze zmiany, które wywołuje technologia sztucznej inteligencji w wielu branżach oraz możliwości wykorzystania i zagrożenia, które powoduje ciągle rosnąca ilość danych. Panele kongresu ukierunkowane zostały na praktyczne zastosowanie nowoczesnych technologii w biznesie, z perspektywy różnych branż — od medycyny po marketing. Pierwszy dzień AI & Big Data Conference obfitował przede wszystkim w wystąpienia i dyskusje na temat tworzenia i wdrażania narzędzi AI. 

Pierwszego dnia odbyło się uroczyste otwarcie AI & Big Data Congress oraz BlockchainTech Congress, odbywającego się równolegle. Podczas otwarcia wystąpili Tomasz Motyl i Norbert Biedrzycki — Przewodniczący Rad Kongresów, prezentując kluczowe trendy na najbliższe lata, w tym blockchain oraz sztuczną inteligencję, która jest najważniejszym trendem technologicznym 2018 roku. Wystąpienie było także swoistym wstępem do dalszej części panelu inauguracyjnego pod hasłem „Kształtowanie przyszłości”.

Podczas sesji inauguracyjnej Neil Walker bardzo inspirująco opowiedział o kształtowaniu przyszłości. Następnie odbyła się debata pod przewodnictwem Julii Krzysztofiak Szopy (Startup Poland) dotycząca cyfrowej rewolucji, podczas której prelegenci starali się znaleźć odpowiedź  na pytanie, jak będzie wyglądał zdigitalizowany świat za 5, 10 czy 15 lat i zaistnieć w nowym, cyfrowym świecie.

Podczas kolejnego wystąpienia dr Mariusz Cholewa (BIK) opowiedział na przykładzie działania Biura Informacji Kredytowej co i w jaki sposób wpływa na ocenę zdolności kredytowej w procesie analizy danych klientów oraz jak skutecznie monetyzować i komercjalizować te dane.

W drugiej debacie, moderowanej przez Daniela Haczyka (Cyfrowa Ekonomia) został poruszony temat decentralizacji sztucznej inteligencji i sieci bloków w przyszłości. Na początek uczestnicy spróbowali zdefiniować momenty styku oraz wady i zalety tych technologii, później przechodząc do form ich wykorzystania, by finalnie postawić wniosek, że niezależnie od wszystkiego nie ma od nich już odwrotu.

Drugi panel podczas pierwszego dnia kongresu poruszał temat trendów technologicznych. Zostały przedstawione case’y konkretnych przykładów zastosowań chatbotów, rozpoznawania i przetwarzania tekstu, Data Quality Management, algorytmów AI w modelowaniu sieci energetycznych oraz połączenia sztucznej inteligencji, analizy śladów cyfrowych i biometrii behawioralnej.

Panel podsumowała debata moderowana przez Tomasza Motyla. Uczestnicy starali się stworzyć ranking technologii oraz znaleźć zależność pomiędzy zmianami procesów w organizacjach a sztuczną inteligencją i odwrotnie.

Ostatni panel dotyczył praktycznych zastosowań AI w biznesie. Po wystąpieniu dr Pawła Rzeszucińskiego (Codewise) na temat stronniczości i uprzedzeń w działaniu algorytmów AI oraz rozwiązań, które należy wprowadzić, by móc uniknąć takich sytuacji zostały zaprezentowane case’y zastosowań sztucznej inteligencji w różnych sektorach — wsparciu klienta, finansach i bankowości, medycynie, przemyśle oraz marketingu.

Relacja z II dnia kongresu: TUTAJ

Partnerzy 9. edycji AI & Big Data Congress

Partnerzy Strategiczni: Atende, BIK, Dell EMC, Finiata, Heyka Capital Markets Group, Vivus.  

Partnerzy: Havas Media Group, TUATARA, iwoca, AlphaBlues, Advantech, SentiOne, SALESmanago, CallPage, Abak, PROFESCAPITAL, Gamfi

Partner Logistyczny: mytaxi

Na stronie 9. AI & Big Data Congress można zapoznać się z pełną fotorelacją wydarzenia.

Organizatorem wydarzenia jest MMC Polska.