Relacja AI & Big Data — II dzień – 2 października 2018
W dniach 1-2 października w Warszawie odbył się AI & Big Data Congress, który mieliśmy zaszczyt objąć Głównym Patronatem Medialnym. Podczas wydarzenia zostały poruszone tematy dotyczące sztucznej inteligencji, zbiorów big data i uczenia maszynowego. W The Westin Warsaw Hotel zgromadziło się ponad 600 gości i prawie 50 ekspertów z obszaru biznesu, innowacji oraz marketingu, by wymienić się wiedzą, oraz doświadczeniami w zakresie sztucznej inteligencji i big data
Kongres jest odpowiedzią na rewolucję technologiczną w biznesie oraz rosnące znaczenie sztucznej inteligencji i big data. Podczas wydarzenia zaprezentowano największe i najważniejsze zmiany, które powoduje technologia sztucznej inteligencji w wielu sektorach gospodarki oraz szanse i zagrożenia związane ze stale rosnącą ilością danych. Panele kongresu ukierunkowane zostały na praktyczne zastosowanie nowoczesnych technologii w biznesie, z perspektywy różnych branż — od medycyny po marketing. Drugi dzień AI & Big Data Congress poświęcony był marketingowi i podejściu do klienta.
W pierwszej sesji drugiego dnia kongresu uczestnicy wzięli udział w dyskusjach na tematy kongresowe poprowadzonych przez ekspertów w danych dziedzinach. Organizatorzy wprowadzili innowacyjną formułę round tables, ponieważ w odróżnieniu od klasycznych form konferencyjnych pozwala ona na interakcję między uczestnikami i stwarza przestrzeń do wymiany myśli i doświadczeń. Blok został podzielony na dwie 55-minutowe rundy. Uczestnicy w każdej rundzie mogli wybrać jeden z pięciu stołów tematycznych:
- Data quality: jak automatyzować przetwarzanie danych? Jak z nich korzystać i formułować wnioski?
- W jaki sposób motywować pracowników z pokolenia Millenialsów? Jak pozyskiwać kadrę do działów Data Science?
- Profilowanie klienta
- Machine learning, AI and Big Data w cyberbezpieczeństwie
- Automatyzacja
W kolejnym panelu poświęconym podejściu do klienta i spojrzeniu na nowy marketing uczestnicy poznali pięć case’ów. Alicja Cybulska (Havas Media Group) przedstawiła wizję komunikacji przyszłości w świecie technologii na podstawie autorskiego badania Meaningful Brands. Jarosław Fuks (Eurocash) pokazał, w jaki sposób można wspierać zaawansowaną analitykę w systemie rekomendacji. Krzysztof Gaworek (TUATARA) zaprezentował, jak można wzbogacać tradycyjne łańcuchy wartości o nowe modele monetyzacji oparte na marketingu czasu rzeczywistego. Mariusz Jacyna (Cinknkciarz.pl) pokazał jak krok po kroku przeprowadzić analizę klienta, a Konrad Pawlus (SALESmanago) jak zmierzyć zadowolenie klienta.
W panelu przeprowadzone zostały dwie debaty. Pierwsza dotyczyła zastosowania technologii Artificial Inteligence w obsłudze klienta. Prelegenci starali się odpowiedzieć na pytanie, jak będzie w przyszłości wyglądać shopping experience oraz czy narzędzia AI i Data Science uatrakcyjnia komunikację i sprzedaż. Podczas drugiej debaty poprowadzonej przez redaktora naczelnego brief.pl — Grzegorza Kiszluka zostały poruszone kwestie dotyczące digital marketingu. Uczestnicy rozmawiali o znaczeniu pozycjonowania i SEO, jakości treści cyfrowych, zastosowaniu social media w komunikacji i reklamie, wpływie reklamy digitalowej na rynek OOH oraz zarządzaniu kryzysowym w digitalu.
Ostatni panel traktował o pozyskiwaniu zasobów ludzkich. Cezary Mączka (Budimex) przedstawił case dotyczący pozytywnego wpływu optymalizacji i automatyzacji na kapitał ludzki. Na zakończenie drugiego dnia kongresu odbyła się debata, którą poprowadził Krzysztof Kazoń (Inżynierowie.pl). Debata dotyczyła istotnych zmian na rynku pracy w ostatnich latach. Prelegenci zastanawiali się nad pokoleniem Millenialsów, które jest dużym wyzwaniem dla rynku pracy i pozytywnym wpływem narzędzi AI i robotyzacji na kreowanie miejsc pracy.
Relacja z I dnia kongresu: TUTAJ
Partnerzy 9. edycji AI & Big Data Congress
Partnerzy Strategiczni: Atende, BIK, Dell EMC, Finiata, Heyka Capital Markets Group, Vivus.
Partnerzy: Havas Media Group, TUATARA, iwoca, AlphaBlues, Advantech, SentiOne, SALESmanago, CallPage, Abak, PROFESCAPITAL, Gamfi
Partner Logistyczny: mytaxi
Na stronie 9. AI & Big Data Congress można zapoznać się z pełną fotorelacją wydarzenia.
Organizatorem wydarzenia jest MMC Polska.