Rola Instagrama w agencji eventowej

86

Nie od dziś wiadomo, że media społecznościowe stały się chlebem powszednim życia każdego człowieka, a co za tym idzie – każdej branży. Jednym z takich portali jest Instagram. Wiele firm nie docenia jednak jego potencjału, mając przed oczami, że jest to miejsce wyłącznie na selfie, zdjęcia z wakacji i ujęcia jedzenia.

Prawda jest taka, że Instagram może być wykorzystywany na wiele sposobów, m.in. jako kanał do uzupełnienia wizerunku firmy, pozyskiwania nowych klientów, a także pokazania branży z zupełnie innej strony. 

Internet to w większości przypadków pierwsze miejsce, w jakim widzi nas potencjalny klient. Czasami łatwiej sprawdzić portale społecznościowe, które są prowadzone na bieżąco (a przynajmniej powinny), niż przebijać się przez miliony informacji na stronie internetowej, która może być niekompletna lub w jakimś stopniu nieaktualna. 

Według ankiety przeprowadzonej przez Facebooka w 2019 roku respondenci uważają, że marka obecna na Instagramie odbierana jest jako popularna (78%), kreatywna (77%), rozrywkowa (76%), istotna (74%), a także zaangażowana w budowanie społeczności (72%). Natomiast statystyki udostępnione przez Hootsuite pokazują, że 200 mln użytkowników Instagrama odwiedza przynajmniej jedno konto firmowe dziennie, a ⅓ najczęściej oglądanych Stories należy do profili biznesowych. 

Zastanawiasz się zatem czy warto prowadzić Instagrama dla swojej agencji? Jak najbardziej!

A zaczęło się tak… i śmierci Instagrama nie widać

Aplikacja powstała w 2010 roku, natomiast już po 2 latach została wykupiona przez Facebooka, który zapoczątkował okres jej świetności. Wraz z rosnącą liczbą użytkowników i pasjonatów, niedługo potem została okrzyknięta kopalnią pomysłów i najnowszych trendów, a także miejscem niekończących się inspiracji.

Odpowiednio prowadzone social media bronią się same, dlatego liczy się spójność, feed i przekaz, czyli coś co cechuje także dobry event. Jeśli Instagram uważany jest za wizytówkę firmy – pierwsze wrażenie ma znaczenie, bo to jak nas widzą, tak nas piszą. 

 

W jaki sposób agencje eventowe mogą wykorzystać Instagrama?

 

1.Instagram jako portfolio

Zastanów się – Instagram to idealna aplikacja do tworzenia własnego portfolio dla fotografów, modelek, czy artystów, a także… eventowców! Nie tylko może być to źródło wiedzy o firmie, ale również skarbnica pomysłów i inspiracji. Dlatego zamiast tworzyć osobną zakładkę galerii na stronie internetowej, połącz ją ze swoim firmowym kontem instagramowym. Poprzez nowy i popularny kanał dotarcia i komunikacji, hashtagi oraz milionową liczbę użytkowników, agencji o wiele łatwiej będzie dotrzeć do nowych obserwujących, a co za tym idzie – potencjalnych klientów. Samo portfolio na stronie internetowej może być niewystarczające, ponieważ, aby je znaleźć, użytkownik musi trafić na stronę agencji, która w tym przypadku jest jedynym kanałem dotarcia.

Bardzo ciekawie robi to David Stark – producent i projektant eventowych doświadczeń. Jego Instagram jest pełen autorskich realizacji, a zarazem kreatywnych inspiracji. Natomiast na swojej stronie internetowej dzieli się także całościowymi koncepcjami dedykowanych eventów dla poszczególnych klientów.

2. Instagram jako backstage

Odbiorcy uwielbiają oglądać prawdziwe życie swoich instagramowych ulubieńców, a zwłaszcza te zza kulis. Pokazanie pracy agencji pod tym kątem nie tylko może zainspirować, ale również poświadczyć o jej autentyczności poprzez nastroje w zespole, fackapy i wszystkie inne “tajniki” z życia event managera.

Agencje często wykorzystują koncepcję “backstage’u” jako uzupełnienie swojego Instagrama, a także przełamania formy “portfolio”. 

Poniższe grafiki przedstawiają feed z kont Davida Starka i agencji AGENC, którzy stosują tę koncepcję. 

3. Instagram na wesoło

Coraz częściej, spotykamy się z użytkownikami, którzy bawią swoją kreatywnością i poczuciem humoru poprzez memy, kolorowe grafiki czy chwytliwe hasła. Wbrew pozorom, takie konta często mogą się równać z większymi influencerami swoją liczbą followersów. Jedno wiemy – to co bawi, to się klika. Instagram prowadzony w ten sposób świadczy o kreatywności i pomysłowości agencji.

Takim przykładem jest profil uzytkownika @lifeofeventmanagers, który tworzy memy nawiązujące do życia event managera.

4. Instagram jako inspiracje dnia codziennego

Instagram to nie tylko wielcy projektanci, duże firmy i grube ryby, ale także zwykli ludzie, którym Twoja agencja również może służyć jako inspiracja dnia codziennego. Nie zawsze musisz zarabiać na swoich pomysłach, bo to właśnie dzielenie się swoją wiedzą buduje pozycję firmy i tworzy Twój autorytet. Wyobraź sobie, że ktoś trafia na profil Twojej agencji i od razu znajduje rozwiązanie na organizację jakiegoś przedsięwzięcia (np. atrakcji na dzień kobiet, wyjścia integracyjnego, czy motywu przewodniego na imprezę). Wiadomo, nie każdy chce być dojną krową, ale przy następnej okazji ta osoba może stać się Twoim klientem, bo widzi, że znasz się na tym co robisz, a Twoje pomysły przyciągają uwagę.

Instagram może być prowadzony na wiele sposobów i zależy to wyłącznie od Ciebie, czy wykorzystasz jedną koncepcję, czy może uwzględnisz je wszystkie, bądź dodasz coś od siebie. Wymienione przykłady to zaledwie kilka z wielu możliwości, jak agencja eventowa może wykorzystać to medium.

Przez większość eventowców najbardziej wartościowana jest koncepcja “portfolio” i “backstage”, ponieważ służy temu, czego obserwatorzy oczekują najbardziej – kreatywne realizacje, oszałamiające dekoracje, wystawne przyjęcia i zaskakujące atrakcje, które mogą zabrać obserwatora myślami do bajkowego świata. 

Czy to wystarczy? Niekoniecznie. Instagram to obecnie około miliard aktywnych użytkowników miesięcznie i ponad 500 milionów dziennie. Nie wystarczy dobry content i regularne publikacje. Social media wymagają czasu i ciężkiej pracy, aby zaistnieć na tle miliardowej liczby użytkowników. Jednak “pomysł na…” to już pierwszy krok do realizacji.

Komentarze
Ładowanie...