Snapchat. Nowe możliwości?

387

Snapchat od momentu pojawienia się na rynku marketingu mobilnego znacznie się rozwinął. Jego początki sięgają września 2011 roku, od tego momentu zwany też jako „duch” czy „snap” może pochwalić się ponad 100 milionami aktywnych użytkowników każdego dnia.

Mimo, iż  prezentujemy w nim tylko mikro momenty, bo chodzi tu o uchwycenie chwili, a każda sekunda jest ulotna i tak zyskał grono zwolenników i pasjonatów, co ma swój urok i przekłada się na wyświetlenia ponad 7 miliardów filmów dziennie. Znaczne zainteresowanie tym medium przyczyniło się do rozwoju reklamy na Snapie. Wiele marek zaczęło korzystać z tego narzędzia, aby dotrzeć do swoich klientów. Aplikacja umożliwia bowiem promowanie produktu lub usługi poprzez formy natywnej reklamy w postaci grafiki czy też wideo połączonego z tekstem. Użytkownicy nie odbierają wówczas działań marketingowych jako perswazyjnej promocji, co przekłada się na wzrost świadomości i zainteresowania marką.
Warto tutaj także współpracować z właściwie dobranym „duszkiem brandu”, który dzięki swoim zasięgom i tworzonemu kreatywnemu contentowi, zrzesza grono fanów, wpływając na rozpoznawalność reklamodawcy.

Snapchatowi mimo posiadanych zalet dla klientów i uczestników tej społeczności, nie brakowało jednak wad. Brak możliwości analizy danych, robienie screenów co 24 godziny ze statystykami, aby przedstawić rezultaty swojej pracy i zaangażowania grupy docelowej jest naprawdę bardzo uciążliwe. Ale to już przeszłość. Snapchat wprowadził możliwość śledzenia danych w specjalnej zakładce. Teraz w Snapchat Stories, zobaczymy takie dane, jak:
– łączną liczbę wyświetleń w ostatnim tygodniu, miesiącu i roku;
– łączny czas spędzony przez użytkownika na oglądaniu Stories podawany w minutach;
– liczbę unikalnych użytkowników, średni czas usera spędzony na oglądaniu oraz konwersje;
– dane demograficzne, czyli płeć, przedział wiekowy i lokalizację w której przebywali odbiorcy danego materiału;
– profil behawiorlany użytkownika, czyli jego zainteresowania.

Widok narzędzi analitycznych w aplikacji Snapchat.

Poprzez wprowadzenie mierzenia efektów działań, Snapchat będzie mógł wpłynąć na współpracę z markami i Influencerami. Dla zwykłego użytkownika aplikacji, nowa funkcjonalność nie będzie aż tak przydatna – skorzystają z niej z pewnością autorzy Stories, działający na potrzeby reklamodawców. Twórcy dzięki temu narzędziu będą mogli w łatwiejszy sposób udowadniać swoją skuteczność w popularności treści w konkretnych grupach odbiorców Snapa. Rozwój sfery analitycznej daje szansę na jeszcze większy rozwój aplikacji w przyszłości.

Autorka artykułu:
Paulina Jaktorska – Head of Client Service Team w mr Target, spółce należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.