Sponsorzy polskiego esportu – coraz więcej miejsc dla marketerów jest już „zajętych”

238

Wiele marek myśli o wejściu w esport i gaming. Jest to bardzo wyraźny trend w gospodarce, kulturze i marketingu. Efekt jest taki, że „esport” i „gaming” są niczym słowa-klucze, otwierające szerzej oczy każdej osobie, która chce być na bieżąco z trendami.

Esport i gaming

Na marketing przekłada się to tak, że osoby zainteresowane albo ich przełożeni, myśląc o tym, aby zrobić coś świeżego, chcą zgłębić temat i dodać jakieś działania dla ich marki w zakresie tych dwóch zagadnień. Stąd wielu marketerów chce dowiedzieć się o dostępnych sposobach inicjacji, aktywacji marketingowej w tym obszarze lub od razu pomyśleć nad potencjalnymi strategiami wejścia do tego świata.

W Next Level Agency dostajemy tego typu briefy od marek różnych kategorii. Spektrum jest bardzo szerokie i zawiera zarówno marki endemiczne (produkty stricte dla graczy), jak np. sprzedawcy sprzętu do gier, ale też nieendemiczne, gdzie produkty nie są tworzone wyłącznie z myślą o graczach. To oznacza prawie cały rynek. Są to marki z wielu sektorów, zaczynając od motoryzacji, przez nieruchomości, żywność/napoje, retail, na mediach skończywszy.

Kluczowe kwestie są podobne niezależnie od branży, więc wiele pytań się powtarza.

Są to zagadnienia takie jak:

  • Jak powinniśmy się pozycjonować na rynku esportowym?
  • O czym mamy pamiętać, żeby nasza obecność była spójna i kompletna?
  • Jak dużo marek zrobiło ten krok?
  • Czy nasza konkurencja już tam jest?

Dziś podejmiemy te ostatnie dwa punkty. Zrobiliśmy spis, notując które marki są pokazywane jako partnerzy czy sponsorzy w organizacjach esportowych w Polsce.

Nasza mała baza danych zawiera wiele obszarów, które się ze sobą krzyżują. Są to: drużyny, organizacje prowadzące rozgrywki, sponsorzy, kategorie produktowe sponsorów.

Rozrysowaliśmy uproszczony schemat (nie sposób przejrzyście pokazać wszystkie powyższe wymiary), który ciekawie przedstawia aktualną sytuację ekspozycji marek w polskim esporcie..

 

W pewnym momencie tknęło nas, aby podzielić się tym ze światem! A oto efekt tego jak prezentuje się rynek:

Infografika Next Level Agency

Co widzimy:

  • Dużo marek zrobiło ten krok, bo liczba sponsorów waha się od 1 do 9 na jedną drużynę!
  • Mamy wiele kategorii, zarówno endemicznych jak nieendemicznych
  • Przeważające kategorie z nienendemicznych to platformy zakładów, retail oraz FMCG
  • Sponsoring tytularny drużyn nie odstrasza dodatkowych sponsorów, co świadczy o racjonalnych wyborach kierowanych jakością i zasięgiem kontentu generowanego przez działanie drużyny.

Ogólny wniosek nasuwa się sam – jeżeli wchodzić w ten świat to teraz!

Z kim warto, w jaki sposób, czego/kogo unikać – to już zależy od indywidualnej analizy i najlepiej zwrócić się z takim pytaniem do ekspertów.

Załączona  grafika to jedynie szkic pokazujący skalę działań marek w polskim esporcie. Oczywiście jest ona aktualna  na dzień spisu, a zapewne już jakieś miejsce wśród partnerów mogło się zmienić lub zapełnić.

Jeżeli chcielibyście bardziej szczegółowo przeanalizować rynek, z myślą o swojej marce zajrzyjcie na: https://nextlevelagency.pl/pl/ 

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej