Twitter – real time monitoring

Aktualnie rynek mediów społecznościowych zdominowały serwisy krótkiej treści takie jak Instagram i Twitter. Facebook, pomimo integracji z innymi narzędziami, nie jest już tak skuteczny w podbijaniu internetowego rynku.
Na Twitterze i na Instagramie zachodzą duże zmiany – ten pierwszy wprowadził nieco inną segregację treści, drugi pozwolił na dodawanie linków do zdjęć (oczywiście to tylko przykłady zmian, w rzeczywistości jest ich dużo więcej). Takie zmiany stawiają nowe wyzwania przed narzędziami do monitoringu mediów i innymi podmiotami pozyskującymi dane z mediów społecznościowych.
Specyfikę wymienionych serwisów określa czas reakcji dla poszczególnych zdarzeń. Hashtagi zorganizowane na potrzeby kampanii reklamowych czy akcji społecznych to tylko niewielki ułamek komunikacji na tych platformach. Podczas mistrzostw świata w piłce siatkowej mężczyzn 2014 każda z drużyn miała swój własny hashtag, dzięki któremu kibice mogli w szybki sposób porozumiewać się między sobą i oceniać sposób gry (np. #TeamPoland). Taka komunikacja to duża ilość treści w krótkim czasie. To nie tylko świetne źródło informacji, ale i wymóg błyskawicznego reagowania.
W internecie znaleźć można kilka ciekawych narzędzi monitorujących treści na Twitterze. Spośród serwisów o ogólnym profilu wyróżnić można TweetPing, prezentujący informacje na temat aktualnej aktywności użytkowników Twittera w określonych krajach oraz Trendsmap, gdzie na międzynarodowych mapach można śledzić najpopularniejsze hashtagi. Nie brakuje również tematycznych serwisów, tworzonych przy okazji konkretnych wydarzeń.
Serwis: TweetPing
Serwis: Trendsmap
Przykładami mogą być RealTimePanel Newspoint na potrzeby konferencji Mixx Awards 2014 oraz serwis Realtime Billboard z listami popularnych artystów.
Serwis: Realtime Billboard
Monitoring nastawiony na szybkie reagowanie powinien uwzględniać ogromną ilość przetwarzanych danych i ich różnorodność. Pomimo ustalonych hashtagów w grę wchodzą również modyfikacje użytkowników, błędy lub niedokładne frazy oraz słowa, które nie zostały oznaczone znakiem #, ale również powinny być brane pod uwagę.
Jak można wykorzystać real time monitoring w działaniach promocyjnych? Z jednej strony można go potraktować jako narzędzie promocji sprzedaży i wykorzystywać jako kanał kontaktu z potencjalnymi klientami. Z drugiej strony można, tworząc ciekawy serwis wizualizujący popularność określonych tematów, sprowokować użytkowników do rywalizacji (np. ranking najpopularniejszych użytkowników). Do tego tworzyć można konkursy wykorzystujące hashtagi oraz organizować spontaniczne akcje dzielenia się treściami. Monitoring może posłużyć do odnalezienia treści i ich agregowania w atrakcyjny dla odbiorcy sposób.
© Rawpixel – Zobacz portfolio