Voice commerce przyszłością handlu?

E-handel w ostatnich latach rozwija się coraz szybciej. Już prawie 80% polskich internautów robi zakupy w sieci. Czy pora na kolejny krok?
Voice commerce to bardzo młoda technologia pozwalająca na robienie zakupów przy pomocy asystenta głosowego. Takie rozwiązania jak Google Assistant, Alexa czy Siri stają się coraz dokładniejsze w rozpoznawaniu intencji użytkownika. Dzięki temu powierzenie im zakupów staje się coraz bardziej realne.
Rynek zakupów głosowych, choć na razie raczkuje, według prognoz może bardzo szybko urosnąć do ogromnych sum. Według ekspertów w przeciągu najbliższych 3 lat wartość transakcji dokonywanych głosem może sięgnąć nawet 165 miliardów dolarów. Już teraz według badań OC&C w polsce około 20% pytanych miało do czynienia z zakupami głosowymi.
Nie trudno wyobrazić sobie geniusz takiego rozwiązania. Szczególnie w dobie szybkich dostaw zakupów. Jeżeli rano zabrakłoby nam mleka do kawy wystarczą dwa zdania do naszego telefonu lub inteligentnego głośnika, a zakupy pojawią się w kilkanaście minut pod drzwiami. Mimo iż brzmi to jak sci-fi czeka nas to wcześniej niż później.
Poza wygodą jest to istotny trend dla sprzedawców internetowych. Zdecydowanie ułatwia on zakupy online dzięki czemu sklepy mogą sprzedawać więcej i szybciej. Najpierw jednak trzeba pokonać istniejące przeszkody technologiczne oraz pokazać klientom zalety tego rozwiązania.