W co klikaliśmy w 2018 roku?
Badanie zasięgu informacji w social media nie może odbyć się bez pomiaru poziomu jej wirusowości. iSlay przeprowadził kolejną, półroczną falę takiego badania. Sprawdziliśmy jak rozprzestrzeniają się w Internecie, wiadomości z różnych branż. Wirusowość liczona była jako liczba wejść, na wybraną treść wygenerowana dzięki jednemu udostępnieniu w sieci społecznościowej.
W drugiej połowie roku 2018 – wyraźnie zwiększyła się wirusowość we wszystkich badanych dziewięciu kategoriach. Użytkownicy ponad dwa razy chętniej klikali na linki, które podsyłali im znajomi, niż miało to miejsce w pierwszej połowie roku.
Źródło: www.islay.tech
Najbardziej spektakularnym wzrostem na przesztreni roku może się pochwalić kategoria finanse, w której wirusowość wzrosła z 0,2 do 17. 0,2 oznacza, że na początku roku – trzeba było posłać tego samego linka jednemu użytkownikowi 5 razy, aby uzyskać jedno kliknięcie. Pod koniec roku w jeden link finansowy klikało już średnio 17 użytkowników. Ten wynik oznacza, że użytkownicy klikali w linki finansowe o 85 razy chętniej, niż w pierwszej połowie roku.
Tomasz Wileński CEO iSLAY jest jednym z pionierów onine marketingu w Europie Centralnej i Wschodniej. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu firm internetowych, w tym również jako CEO w ramach grup kapitałowych IPG, WPP i Omnicom. Jest również założycielem Interactive Solutions – największej niezależnej agencji interaktywnej w CEE, która następnie została częścią Publicis Grouppe funkcjonuje jako Saatchi & Saatchi - Interactive Solutions. W początkowej fazie swojej kariery – Tomasz Wileński był jednym z założycieli ClickAd – agencji online media, która później stała się własnością 3TS Capital Partners a obecnie jest jedną ze spółek z na GPW.