Wielka reklama na polskich drogach

Reklama przy polskich trasach krajowych i autostradach może być bardzo skuteczna tylko pod warunkiem użycia wielkiego rozmiaru tablic outdoorowych – taki wniosek płynie z najnowszych badań przeprowadzonych przez Headz Marketing Group oraz firmę badawczą Eyetracking Solutions and Research.

Wiarygodność wyników badań jest niepodważalna – przekonują analitycy Eyetracking Solutions. To nowe badanie przeprowadzone przy użyciu urządzenia Tobii Glasses – specjalnych okularów śledzących ruch gałek ocznych podczas prowadzenia pojazdu, pokazało jak skuteczna jest reklama wielkoformatowa przy trasach szybkiego ruchu.

Dla celów badania Headz postawił wzdłuż najważniejszych odcinków autostrad w kraju  10 tablic wielkoformatowych o powierzchni ponad 200m2.

Badanie przeprowadzone zostało wśród 100 kierowców na 4 największych autostradach w kraju. Wyniki  wyraźnie potwierdzają, że moment zainteresowania tablicą reklamową wśród kierowców  trwa nie dłużej niż 0,30 sekundy.  Interesujący jest jednak fakt, iż kierowcy spoglądają na reklamę kilkukrotnie podczas przejazdu po autostradzie. Oznacza to, iż wielki format  poprzez lepszą widoczność pozwala na zwielokrotnienie i wydłużenie kontaktu z reklamą – podkreślają eksperci z firmy Eyetracking Solutions and Research.

::
W którym kierunku zmierza outdoor?
::

Okazuje się, że zapamiętywalność treści reklam wśród kierowców jest bezpośrednio związana z rozmiarem tablic eksponujących plakat. Większy rozmiar tablicy sprawia, że kierowcy spoglądają na reklamę częściej i dłużej. Wielkie formaty tablic reklamowych swym gigantycznym przekazem przytłaczają mniejsze tablice skupiając uwagę respondentów. Badania bardzo wyrażenie pokazały, iż rozmiar reklamy ma zdecydowane znaczenie w dotarciu do grupy celowej jaką są uczestnicy ruchy kołowego.

Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Haedz Marketing Partner mogą być zaskoczeniem dla wielu reklamodawców oraz firm reklamowych na rynku. Szacuje się bowiem, że przy polskich drogach szybkiego ruchu stoi ponad 1000 tablic, z czego 90 proc. stanowią nośniki o mniejszej powierzchni do 100 m2. Tymczasem badania firmy Headz i Eyetracking Solutions wskazują, że realizacje kampanii przy autostradach na nośnikach mniejszych niż 100 m2 są zdecydowanie mniej skuteczne i bardziej kosztowne.

Wystarczy bowiem aby kampania za 10 konstrukcjach wielkoformatowych by skutecznie dotrzeć z komunikatem reklamowym, osiągając lepszy rezultat niż na  szeroko zasięgowej kampanii mniejszego formatu.

Obecnie wzdłuż polskich autostrad istnieje ok. 100 nośników wielkopowierzchniowych. Połowa z nich jest nieoświetlona, czyli ma ograniczony czas działania. Tymczasem w Niemczech, Austrii, Francji mamy 10-krotnie więcej tablic oświetlonych – w większości dużego formatu – dodaje Łukasz Wylęga, prezes firmy Headz.

Kierowcy stanowią bardzo duży potencjał dla wielu firm reklamujących swoje produkty i usługi. Na 5 największych, krajowych drogach porusza się dziennie ponad 0,5 mln aut (dane za GDDAiK, 2014), co miesięcznie daje ponad 15 mln par oczu, o uwagę których z niecierpliwością walczyć będą reklamodawcy.

Eksperci podkreślają, że budowa dużych nośników reklamowych przy najważniejszych szlakach w kraju może być przełomem na rynku. Badania pokazują bowiem, że skuteczność tych reklam jest bardzo duża: na 10 przejeżdżających kierowców 10 zauważyło reklamę, mając z plakatem 4-krotny kontakt!!!

::

Podobają się Wam reklamy przy drogach? Co o nich sądzicie? Czy nie stanowią zagrożenia?

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF