...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wielkie premiery gier: Valorant vs Warzone w sieci. Analiza

Call of Duty: Warzone jest bardzo popularną grą, już teraz uchodzącą za klasykę, Valorant z kolei swoim oficjalnym debiutem w ostatnich dniach wzbudził wiele emocji. Która z gier generowała ostatnio więcej treści online i co mówili o nich polscy użytkownicy?

W najnowszej analizie e-sportu Neticle zebrało wzmianki o Call of Duty – Warzone i Valorant, które pojawiły się w polskim Internecie w ostatnich czterech miesiącach (od 1 lutego do 25 maja). Zobaczmy, skąd pochodziło najwięcej wzmianek oraz jakie treści wzbudziły największe zainteresowanie i spowodowały najwięcej interakcji!

Chociaż ogółem nieco więcej wzmianek dotyczyło Warzone, było wiele dni, w których zdecydowanie prowadził Valorant. Wzmianki o obu grach zaczęły się mnożyć od końca lutego, a później zainteresowanie nimi pozostało na stałym poziomie.

https://www.facebook.com/101252557946802/posts/239700540768669

 

Dostęp do wersji beta Valorant został otwarty 7 kwietnia za pośrednictwem transmisji Twitcha, co spowodowało podwojenie liczby wzmianek, dzięki czemu był to najbardziej udany dzień w całym okresie. Warzone zebrał większość wzmianek następnego dnia, 8 kwietnia, gdy rozpoczął się trzeci sezon gry. Z kolei skok Valoranta w dniu 21 maja wynika z ogłoszenia, że ​​pełna wersja gry będzie dostępna dla wszystkich od 2 czerwca, co na dodatek jest wcześniejszą datą, niż oczekiwano.

Mimo że Valorant miał większe skoki w amplitudzie dobowej, ogółem więcej wzmianek uzyskał Warzone

Najwięcej reakcji wywołał jednak inny temat. 9 marca Warzone zebrał ponad 67 000 interakcji (polubień, komentarzy i udostępnień) w całej Polsce. Wynika to głównie z tweeta opublikowanego na oficjalnym kanale Call of Duty na Twitterze, informującego, że 10 marca CoD Warzone będzie bezpłatny dla wszystkich.

https://twitter.com/CallofDuty/status/1237057744135323649

Valorant uzyskał podobnie wysoką liczbę interakcji 1 kwietnia. Powodem był tweet amerykańskiego gamera, Slashera, który ogłosił rozlosowanie wśród swoich followersów, którzy polubili lub udostępnili jego tweeta, 10 przedwczesnych „wejściówek” do Valoranta. Był to oczywiście primaaprilisowy żart, w który jednak sporo osób uwierzyło, co świetnie ukazuje emocje towarzyszące grze.

Najwięcej interakcji spowodował Twitter

W przypadku Valorant najważniejszym tematem był – co nie zaskakuje – czas pozostały do otwarcia dostępu do gry, w czym dużą rolę miał Twitch. Sama gra również pojawiała się wśród tematów, wiele wzmianek dotyczyło też turnieju polskiego e-sportu, na którym między innymi grano również w Valorant.

 

Ile trzeba jeszcze czekać? – pytali fani Valorant

W przypadku Warzone dominowały klasyczne tematy dotyczące taktyki, konkurencji, prędkości a także te o wymaganiach i problemach sprzętu komputerowego.

Bardzo pozytywny oddźwięk otrzymał dzień darmowego dostępu, o którym wspominaliśmy wcześniej.

Mapa najważniejszych tematów dotyczących Warzone

Dyskusje na temat gier prowadzono na różnych forach: poniższy wykres przedstawia, gdzie mówiło się więcej o Valorant, a gdzie o Warzone.

Jeśli chodzi o rolę mediów społecznościowych i innych platform, Facebook i treści wideo przodują w przypadku obu gier, jednak podczas gdy platformą wiodącą dla Valorant był Facebook, to dla Warzone były to platformy video. Rola Twittera jest również wyjątkowa, w przypadku Valorant była to trzecia najważniejsza platforma, z kolei w przypadku Warzone pozostała w tyle za forami, co jest zgodne z wynikami z poprzedniego wykresu pokazującego aktywność stron.

Inteligentny analizator mediów i tekstu Neticle przeszukuje Internet, aby zebrać publiczne wzmianki dotyczące dowolnego wstępnie zdefiniowanego słowa kluczowego, a następnie analizuje wyniki z dokładnością zbliżoną do ludzkiej przy użyciu swojego algorytmu. Powstała w 2012 roku firma jest obecna na rynkach w 12 krajach, a oprócz narzędzia do analizy mediów posiada produkt do edycji kwestionariuszy i dwa zastrzeżone interfejsy API.

Zsófia od 10 lat pracuje jako dziennikarz, blogger, copywriter oraz account manager w obszarze komunikacji i marketingu. Jest autorką wielu publikacji w takich branżach jak turystyka, telekomunikacja, bankowość a nawet budownictwo. Pomimo wykształcenia socjologicznego i kilku projektów z tym związanych w okresie studiów, przez ostatnie dwa lata związana była z jednym z największych węgierskich banków gdzie pracowała jako Data Miner/Text Analyst. Aktualnie wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie w Neticle, gdzie zajmuje się analizami mediów.

Zsófia Antal