...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wyścig miast w social media

Firma Megafoni.pl przeprowadziła nowe badanie widoczności polskich miast na Facebooku. Które miasto ma najwięcej fanów, a o którym się najwięcej mówi? Zapraszamy do lektury.

Wrocław ma najwięcej fanów
Liderzy pierwszej edycji raportu sprzed dwóch lat Wrocław, Poznań i Warszawa zachowali swoją pozycję przodując w statystykach liczebności fanów, a Wrocław zwiększył swoją przewagę nad uplasowanym na drugiej pozycji Poznaniem do ponad 28 tys. fanów. Kolejne miasta w zestawieniu to Gdańsk i Gdynia. Z pierwszej piątki wypadł Kraków.

Najczęściej na Facebooku ludzie mówią o stronie Poznania: ponad 7 tyś. osób, natomiast posiadacze smartfonów najchętniej meldują się (check-in) we Wrocławiu, Poznaniu i Olsztynie!

Dzięki wiralnemu rozprzestrzenianiu się informacji w sieci społecznościowej urzędnicy badają opinie mieszkańców dotyczące decyzji czy wydarzeń. – Komentarze oraz statystyki polubień i udostępnień są sygnałem i źródłem wiedzy na temat tego, w jaki sposób są odbierane wydarzenia i akcje organizowane przez miasto oraz pozwalają przewidywać, jaki jest społeczny odbiór komunikowanych treści –  mówi Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji Miasta Poznania.

Lokalni patrioci
Z przeprowadzonych wywiadów wynika, że możliwość wyrażania opinii i współdecydowanie o swoim otoczeniu integruje lokalne społeczności oraz zwiększa zaangażowanie mieszkańców w życie miasta. Mieszkańcy chętniej organizują się w konkretnych sprawach za pomocą “wydarzeń na Facebooku” lub zakładając dedykowane strony.

Zarysowuje się widoczny trend gdzie miasta coraz chętniej tworzą więcej stron tematycznych na Facebooku aby skuteczniej angażować i dlatego coraz trudniej jest mówić o przewadze danego miasta w social mediowym wyścigu rozpatrując przykład tylko jednego miejskiego fan page’a.

Pełna treść raportu dostępna jest online www.megafoni.pl/raport-2013

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF