YouGov: reklama zewnętrzna silnie oddziałuje na fanów esportu

58

Badania przeprowadzone przez YouGov, wśród fanów esportu w USA i Wielkiej Brytanii wykazały, że reklama zewnętrzna wpływa nawet dwa razy bardziej na fanów esportu, w porównaniu do przeciętnych odbiorców reklamy outdoorowej.

50 kreatywnych 750x100px

Nowe badanie przeprowadzone przez YouGov wykazało, że fani esportu w USA i Wielkiej Brytanii dwa razy częściej zauważają i ufają reklamom poza domem (OOH) niż ogół społeczeństwa — 67 procent w porównaniu z 27 procentami dorosłych w USA i 40 procent w porównaniu z  20 procentami dorosłych w Wielkiej Brytanii.

YouGov przeprowadził wywiady online między majem 2020 r. a majem 2021 r. Dane z USA opierają się na próbie ponad 2000 osób dorosłych w wieku 18+, które stwierdziły, że esport jest „największym zainteresowaniem” lub że są „trochę zainteresowany esportem”. Profile z Wielkiej Brytanii obejmowały ponad 1000 dorosłych w wieku 18+, którzy powiedzieli to samo. Uczestnicy ci zostali uznani za „zagorzałych fanów esportu” na potrzeby tego badania.

Reklamy OOH zawierają wiadomości widoczne na plakatach, billboardach, przystankach autobusowych, pociągach, taksówkach itp. Badanie wykazało, że 68 procent amerykańskich fanów esportu używa swoich telefonów do wyszukiwania produktów lub usług po zobaczeniu ich na billboardzie, w porównaniu z 23 procentami dorosłych Amerykanów, którzy uczestniczyli w badaniu. Ta grupa jest również bardziej skłonna rozmawiać o tym, co widziała z przyjaciółmi lub rodziną, zwłaszcza z osobami w wieku 18-34 lat.

YouGov badanie
Źródło: YouGov

W Wielkiej Brytanii osoby uważane za zagorzałych fanów esportu zauważyły reklamy OOH w pociągach prawie w takim samym tempie, jak reklamy widoczne w Internecie, odpowiednio 67 i 65 procent. Ta publiczność jest również ponad dwukrotnie bardziej skłonna niż inni dorośli Brytyjczycy, do zauważenia reklam w taksówkach.

Jednym z możliwych wyjaśnień tego trendu wśród fanów esportu jest zaufanie. YouGov odkrył, że fani esportu w USA (58 procent) i Wielkiej Brytanii (50 procent) nie ufają reklamom telewizyjnym, pozostawiając markom i wydawcom zbadanie innych możliwości reklamowych.

YouGov wykres
Źródło: YouGov

Marki, które chcą zwiększyć świadomość sponsorowania esportu lub nawiązać kontakt z fanami esportu (tj. młodymi i zaangażowanymi konsumentami), mogą uznać za skuteczne dodanie nośników zewnętrznych do ich strategii marketingowej.

Badania oglądalności przeprowadzone przez YouGov pokazują, że zagorzali fani esportu nie tylko częściej zauważają i zwracają uwagę na reklamy OOH niż ogólnie konsumenci, ale także częściej podejmują działania związane z reklamami i rozmawiają o marce po obejrzeniu reklamy na zewnątrz.

Hoang Nguyen, Data Journalist  w opisie badania YouGov

Fani esportu udowadniają, że są otwarci na reklamy zewnętrzne, zarówno pod względem świadomości, jak i zaangażowania; Ponieważ coraz więcej osób wraca do życia publicznego, fizyczne wiadomości w prawdziwym świecie mogą wywrzeć silne i trwałe wrażenie zwłaszcza w tej grupie.

Hoang Nguyen, Data Journalist  w opisie badania YouGov


Źródło: Napisano na podstawie “https://esportsinsider.com/2021/06/yougov-esports-ooh-ads/” oraz doświadczeń BriefEsports

50 kreatywnych 750x100px
Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej