Złote Spinacze 2018 rozdane

Znamy zwycięzców XVI edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. W tym roku Jury nagrodziło projekty w 32 kategoriach konkursowych i przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrnych oraz 28 Brązowych Spinaczy.

Ogłoszenie wyników wraz z rozdaniem nagród odbyło się 7 grudnia w trakcie uroczystej Gali, poprowadzonej przez Patryka Kuniszewicza. Jurorzy, już po raz trzeci, w kategoriach głównych oraz sektorowych mogli przyznawać Złote, Srebrne oraz Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote. W tej edycji konkursu, grupie jurorów przewodniczył Olaf Krynicki, Dyrektor Komunikacji i Rzecznik Prasowy Samsung Polska.

Już po raz drugi w ramach konkursu Złote Spinacze przyznana została Nagroda Publiczności, którą otrzymała Fundacja Wielkiej Orkiestry  Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera za projekt 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Przyznany został również Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”, który ponownie zdobyła agencja Big Picture. Ponadto, w tym roku wyróżnienie dla GWIAZDY PR, czyli osoby szczególnie zasłużonej dla branży, przyznano Jerzemu Owsiakowi.

Po raz pierwszy w historii konkursu Złote Spinacze, przyznana została nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymała agencja Lighthouse oraz Nissan Sales Central & Eastern Europe za projekt  Electric Explorer African Challenge 2018.

Lista wszystkich nagrodzonych projektów  przedstawia się następująco:

 

Kategorie główne:

 

  • PR korporacyjny

 

ZŁOTO

Koleje Dolnośląskie pierwszym wyborem Dolnoślązaków – Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie

SREBRO

Komunikacja rebrandingu sieci Statoil na Circle K – Grayling Poland, Circle K Polska

BRĄZ

#RABENEXPRESS – Grupa Raben , Agencja kreatywna Good For You

 

  • PR produktu

 

ZŁOTO

Surface AntyLuwr – d*fusion communication , Microsoft Polska

SREBRO

Electric Explorer African Challenge 2018 – Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe

BRĄZ

Homo Smartus MSLGROUP, FIBARO

 

  • Komunikacja antykryzysowa i/lub kryzysowa

 

SREBRO

Prawda kontra sensacja – ochrona wizerunku polskiego drobiu – Partner of Promotion

BRĄZ

Otwarcie po falstarcie – komunikacja kryzysowa FORUM Gdańsk – Agencja ESKADRA, Multi Poland, Inn|tu

Zmiana technologiczna – kampania informacyjna i komunikacja antykryzysowa – Bank Credit Agricole

 

  • Public Affairs i Lobbying

 

SREBRO

Ogólnopolski program zwalczania grypy – Procontent Communication, Fundacja Nadzieja dla Zdrowia

Kampania „TAK dla otwartych niedziel” MSLGROUP, Polska Rada Centrów Handlowych

Walka o 500 tys. Polskich pracowników delegowanych w UE – Esgian Agnieszka Porębska, Inicjatywa Mobilności Pracy

 

  • Kampania społeczna

 

ZŁOTO

Dopal cenę swojej śmierci – Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto

SREBRO

Odłóż smartfon i żyj – Panato PR, Tramwaje Warszawskie

BRĄZ

Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów – Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie

 

  • Komunikacja wewnętrzna

 

ZŁOTO

Nutricia Medyczna – komunikacja bez granic – Nutricia Poland

SREBRO

Gramy dla 2020 – program komunikacji nowej wizji Grupy Żywiec – Grupa Żywiec

BRĄZ

Razem Lepsi: poza podziałami w nowych biurach Skanska – PinPoint agencja komunikacji wewnętrznej, Skanska

 

  • Event komercyjny

 

SREBRO

Wedel Up – Zagrajmy inaczej – Walk PR, LOTTE Wedel, Dom Mediowy OMD

Wirtuozi od kuchni – Targi w Krakowie

BRĄZ

Björk Digital w Starym Browarze – Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk

 

  • Event społeczny

 

ZŁOTO

Niezniszczalna tęcza – 180heartbeats + JUNG v MATT

SREBRO

Bielsko Biała dla Toma Hanksa – Polskie Linie Lotnicze LOT, Monika Jaskólska, Rafał Sonik, Gemini Park Bielsko-Biała, BB Oldtimer Garage, Carlex Design, Jadęzabiorę.pl, Lotnisko Chopina, Miasto Bielsko Biała, Manuka Communication

  1. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera

 

  • Launch produktu, usługi lub firmy

 

SREBRO

W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system – Big Picture, Allegro

IKEA po sąsiedzku – Agencja Warszawa

BRĄZ

Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) – Linkleaders, Fujitsu Poland

 

  • Sustainability&CSR Communications

 

SREBRO

Dialog Społeczny Grupy Żywiec – rozwijamy społeczności – Grupa Żywiec

BRĄZ

Zrozumieć starość – Promedica24, Fundacja Zaczyn, Procontent Communication, Walk Creative

Internet naszego dzieciństwa, czyli Podwórko Talentów NIVEA – Partner of Promotion, NIVEA

 

  • PR miejsca, miasta lub regionu

 

SREBRO

Björk Digital w Starym Browarze – Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk

BRĄZ

Katowice postawiły na esport. Wygrały wizerunkowo i finansowo – Mindspot, ESL, Katowice

 

  • Social media

 

ZŁOTO

Witamy w McDonald’s. Poznaj nas i zobacz, jacy jesteśmy. – 24/7 Communication, McDonald’s

SREBRO

Pol’and’Rock Festival 2018 – Zaraz Będzie Czysto – Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera

BRĄZ

Wikingowie przejmują Polskę: TV HISTORY w czasach streamingu – Uszka w Barszczu & Dom Mediowy Czarna Owca, A+E Networks

 

  • Business-to-Business PR

 

ZŁOTO

#ETtalks – Engineering Tomorrow talks Danfoss Poland

BRĄZ

TAKMAN – On Board Think Kong, #bergerchojnacki

W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system – Big Picture, Allegro

 

  • Media relations

 

ZŁOTO

Eurosport 360 – Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018  – United PR, Eurosport

SREBRO

Barbie Shero 2018, jak dotrzeć do milionów? – ConTrust Communication

W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system – Big Picture, Allegro

Rojst – premiera oryginalnej produkcji Showmax –  Flywheel PR, Showmax

BRĄZ

Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą – MSLGROUP, Nutricia Medyczna

 

  • Employer Branding

 

ZŁOTO

Witamy w zespole McDonald’s – MJCC, McDonald’s Polska

BRĄZ

Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) Linkleaders, Fujitsu Poland

Let’s Orange – angażujemy studentów! 24/7 Communication

 

  • Content Marketing – Branded Content

 

ZŁOTO

Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów – Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie

SREBRO

zRozum – grupa Abstra i Uniwersytet SWPS – SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Grupa Abstra

LenovoZone.pl – najlepsza strona technologii – FFW Communication, Lenovo Polska

 

Kategorie sektorowe:

 

  • Technologia, IT, telekomunikacja

 

SREBRO

Hope County FM – głos nadziei w Twoim domu – MSLGROUP, Ubisoft Polska

Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) – Linkleaders, Fujitsu Poland

Rebtel – telefonia mobilna zbudowana na ambasadorach marki Publicon, Rebtel, Agencja Golf

BRĄZ

W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system – Big Picture, Allegro

 

  • Finanse

 

ZŁOTO

Kampania przeprowadzkowa Przystanek mBank – Linkleaders, mBank

SREBRO

Zmiana technologiczna – kampania informacyjna i komunikacja antykryzysowa Bank Credit Agricole

BRĄZ

Mastercard z blogerami na trzech kontynentach – Mastercard, Solski Communications

 

  • Uroda, higiena i wellness

 

SREBRO

Head&Shoulders #GoScalpBrave. Fryzury na Mundial. – Partner of Promotion

BRĄZ

Historia sukcesu pisanego szminką…Sephora – Sephora, Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

 

  • Moda i styl życia

 

BRĄZ

LPP podbija Londyn – salon Reserved na Oxford Street – Lighthouse, LPP

 

  • Sektor spożywczy

 

ZŁOTO

Vegan is the new black – Big Picture, ProVeg

SREBRO

BurgerLOVE – brawurowy debiut MAX Burgers na polskim rynku Hill+Knowlton Strategies Poland

 

  • Kultura i media

 

SREBRO

Björk Digital w Starym Browarze – Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk

BRĄZ

Premiera serialu Canal+ „Kruk. Szepty słychać po zmroku” – Havas PR Warsaw, nc+

Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” – Turner Broadcasting System Poland, dotrelations

 

  • Medycyna i zdrowie

 

ZŁOTO

Szczepienia.info – rzetelnie o szczepieniach – Testa Communications, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny

SREBRO

„Profilaktyka, Człowieku!”, czyli jak skłonić millenialsów do zdrowych nawyków! – Hill+Knowlton Strategies Poland, VML Poland

BRĄZ

Adamed dla Seniora – Walk PR, Adamed

 

  • Sport

 

ZŁOTO

Eurosport 360 – Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 – United PR, Eurosport

 

  • Turystyka i rekreacja

 

BRĄZ

Zdobądź pracę marzeń z EF Polska – Remarkable Ones, Social Leaders, Education First Polska

 

  • Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

 

ZŁOTO

Forum Gdańsk: od betonowego kloca do nowego centrum miasta – Inn|tu, Multi Poland, Grupa Eskadra

SREBRO

Ikea po sąsiedzku – Agencja Warszawa

Świąteczna kampania społeczna Światłoczuli – Agencja Warszawa, ROmedia Agencja Public Relations

 

  • Przemysł i infrastruktura

 

BRĄZ

Program reorganizacji RAFAKO S.A. – Attention Marketing

 

  • Motoryzacja i transport

 

ZŁOTO

Electric Explorer African Challenge 2018 – Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe

SREBRO

BMW Tech Club – serce motoryzacji to technologie – Mindspot, BMW Group Polska

BRĄZ

gra o [psieżycie] – Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska

 

  • NGO i sektor publiczny

 

ZŁOTO

Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów – Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie

SREBRO

Dopal cenę swojej śmierci – Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto

BRĄZ

  1. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stacher

 

Kategorie specjalne:

 

  • Kreatywność

 

ZŁOTO

Surface AntyLuwr – d*fusion Communication, Microsoft Polska

 

  • Efektywność

 

ZŁOTO

Sprawdź Promile – BOSCATA Jacek Stachera, Kompania Piwowarska, Złoty Melon

 

  • Research&Insight

 

ZŁOTO

Witamy w zespole McDonald’s – MJCC, McDonald’s Polska

 

Tytanowy Spinacz: BIG PICTURE

GWIAZDA PR: Jerzy Owsiak

Nagroda Publiczności: 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera

Nagroda redakcji rp.pl: Electric Explorer African Challenge 2018 – Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe

 

————————————————————————————————————————-

Partner merytoryczny konkursu: KPMG.

Partnerzy i patroni medialni: Hill and Knowlton Strategies Poland, Instytut Monitorowania Mediów, Klub Twórców Reklamy, PRoto, Newseria, Wirtualnemedia, Marketing przy kawie, Puls Medycyny, Świat Hoteli, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu, Michał Gmitruk Production, Innovation.

Partnerzy technologiczni: Hopa studio, Conrego, Pro4media, VIDEOactions – agencja filmowa, Transmisje Online, Sotrender.

 

Informacje o konkursie są dostępne na:  www.zlotespinacze.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF