Znaczenie forów internetowych w bankowości – infografika

Na sprzedaż produktów i usług wpływ mają opinie i informacje zamieszczane na forach internetowych. Ich znaczenie dla sektora bankowości zilustrowano na załączonej infografice. Przygotowała ją agencja 6ix WoMM & Social Media oraz Monitoring Internetu SentiOne.
Według badania przeprowadzonego przez GFK i Google dla Deutsche Banku, aż 59 proc. konsumentów – przed założeniem nowego konta bankowego – aktywnie poszukuje informacji i opinii na ten temat w internecie. Przeglądanie zasobów sieci uwzględnia całą gamę tzw. touchpointów: serwisy internetowe, strony i blogi eksperckie oraz fora internetowe.
Informacje i opinie, które konsumenci znajdują w sieci, mają bardzo silny wpływ na ich decyzje zakupowe. Zjawisko to nazywane jest efektem ROPO (Research Online Purchase Offline). Fora internetowe odgrywają w tym procesie kluczową rolę – opinie tam znalezione skłaniają konsumentów do podtrzymania wcześniej podjętej decyzji zakupowej lub do jej całkowitej zmiany.
Więcej informacji na temat znaczenia forów internetowych oraz możliwości ich wykorzystania: www.onlineekspert.pl