...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

28 światowy dzień ochrony danych – jak Polacy dbają o swoje personalia?

Zeszłoroczne statystyki wciąż są zbliżone do lat poprzednich. Polacy nie przywiązują wagi do zabezpieczania swoich danych. Dotyczy to zarówno osób prywatnych, jak i instytucji oraz przedsiębiorstw. W 2015 roku odnotowany został niewielki wzrost poziomu świadomości, a co za tym idzie zarejestrowanych incydentów związanych z utratą danych. Większość przypadków skasowania plików wciąż zakończona jest ich odzyskiwaniem na własną rękę w domowym zaciszu. Tylko 39% z nich powierzanych jest specjalistycznym firmom, zaznaczają specjaliści MiP Data Recovery.

Najczęściej awaryjne, bądź też obciążone danymi o wysokiej wartości są komputery stacjonarne i przenośne (netbooki, notebooki), zaraz za nimi znajdują się telefony i tablety. Te drugie odnotowują 34% wzrost względem ich ilości w roku poprzednim. Sytuację generuje zmiana trybu życia użytkowników technologii idąca w kierunku całkowitej mobilności. Urządzenia te zastępują nam dyski twarde i stanowią podręczne narzędzia pracy, a zarazem nośniki danych. Generowane przez smartphony informacje zastępują kolejne. Nie oznacza to jednak, że każda skasowana wiadomość przepada wraz z potwierdzeniem komendy usuń.

Wśród danych, do których chcemy uzyskać dostęp znajdują się w dużej mierze zdjęcia prywatne i narzędzia pracy – wszelkiego rodzaju dokumenty tekstowe, jak i projekty video, czy np. architektoniczne. W odniesieniu do telefonów komórkowych sprawa przedstawia się nieco inaczej. Klienci najczęściej odzyskują wiadomości, następne w kolejności są multimedia. Dane tego typu wykorzystywane są głównie, jako elektroniczne dowody w postępowaniu sądowym, bądź prywatnym. Prace specjalistów odzyskiwania danych, które mają dostarczyć tego typu materiał mieszczą się w ramach informatyki śledczej.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF